predplatne
 

Zabudnite na beh a diéty! Toto robte 2 x týždenne a nepriberiete ani po 40-ke

19.07.2018

Ustrážiť si tuk okolo bruška je naozaj veda. Ale potešíme vás, stačí dbať o naozaj jednoduchú zákonitosť. 

2 x týždenne sa zamerajte na to najdôležitejšie a nemusíte sa obávať nadváhy ani v budúcnosti.

2 x týždenne sa zamerajte na to najdôležitejšie a nemusíte sa obávať nadváhy ani v budúcnosti.Autor: Shutterstock

Aj vy si hovoríte, vďakabohu za túto módu? Voľné tričká, šaty a vysoké pásy nohavíc sú pohodlné a navyše zakryjú nafúknuté brucho po jedle, prípadne kilá, ktoré ste nestihli zhodiť.  No môže sa stať, že vás prevísajúce faldíky zamrzia pri obliekaní minuloročných plaviek. A určite sa nescvrkli. Nezúfajte, môžete byť fit už stále. Ak sa vo vašom diári počas týždňa nájde len 50 minút! 

Letná stratégia pre chudšie bruško: 10 vecí, ktoré rýchlo roztápajú tuk

Manažér kalórií

Po tridsiatke si žiaľ už nedoprajeme bez následkov ukladania tukových vankúšikov. A v strednom veku okolo štyridsiatky už naozaj máme čo robiť, aby sme si priberanie ustrážili. Metabolizmus lenivie a pracuje čoraz pomalšie. No nemusíte sa s tým trápiť - vedeli ste, že ho manažujú svaly? Čítajte ďalej!

Štíhla zákonitosť

Vaše telo redukuje svaly rýchlejšie , než sa stihnú vybudovať znova, napríklad príjmom bielkovín zo stravy. A prichádzame k pointe - Svaly sú metabolicky aktívne tkanivá, takže keď sa ich podiel v tele zmenšuje, metabolizmus sa spomaľuje. Tuk energiu nespotrebúva a s jeho množstvom v tele rastie pocit hladu. Znamená to, že čím viac svalovej hmoty máte, tým viac kalórií dokáže telo počas dňa spáliť. Áno, aj počas sedenia na gauči :)

Viac: 


Foto: Shutterstock

Každých desať rokov klesá množstvo svalovej hmoty:

  • po 30- ke o 8%,
  • po 40-ke o 10%. 

„Do päťdesiatky prirodzene strácate asi 227 gramov svalovej hmoty ročne, vo vyššom veku je to už takmer pol kilogramu," potvrdil fyziológ Wayne Westcott pre magazín Woman´s Health.  

Svalmi proti tuku i vráskam

Bez nich to nepôjde. Okrem toho sa budete cítiť aj vyzerať oveľa lepšie, akoby ste mali držať diéty, ktoré vás oberú o dôležité živiny. Štúdia doktora Westcotta ukázala, že posilňovanie 2-krát týždenne aspoň 25 minút vás udrží štíhlych a vysiela mozgu signál, že na starnutie ešte čas neprišiel. 

25 / 12 / 12 a vek nehrá rolu!

Westcott sledoval viac ako 1600 ľudí vo veku od 21 do 80 rokov. Počas 25 minút vystriedali 12 rôznych cvičení s primeranou záťažou, po 8-12 opakovaní. Už po 10 týždňoch tréningu zaznamenali nárast svalovej hmoty o 1,4 kilogramov, a to u každého z nich bez rozdielu veku. 

No nie je to skvelé? Aj vy si určite nájdete tento čas a vôbec sa nemusíte trápiť hodinu na bežiacom páse. 

V tomto článku sa zaoberáme Svaly ...viac
Autor: Beata Ditte
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Trojdňový TOTÁLNY reštart metabolizmu. Taký jednoduchý?

Trojdňový TOTÁLNY reštart metabolizmu. Taký jednoduchý?

včera
Máme pre vás dobrú správu, pomalé spaľovanie viete ovplyvniť. A čo je najlepšie? Stačia vám na to tri dni! Čítať viac
 
Štíhle ako Japonky? Spoznajte tajomstvo chudnutia bez diét

Štíhle ako Japonky? Spoznajte tajomstvo chudnutia bez diét

18.09.2018
Netrpia pre krásu, nepriberajú a akoby ani nestarli. Zhadzujte kilá podľa japonského návodu. Čítať viac
 
10 stratégií, ktoré pomôžu schudnúť natrvalo. Potvrdené z Oxfordu!

10 stratégií, ktoré pomôžu schudnúť natrvalo. Potvrdené z Oxfordu!

14.09.2018
Stratégií na chudnutie je obrovské množstvo, od fungujúcich až po život ohrozujúce. Všetky cesty k zhodeniu kíl ale musia spĺňať pár... Čítať viac
 
Chudnete, no nechcete prísť o svaly? 13 tipov naštartuje správne enzýmy

Chudnete, no nechcete prísť o svaly? 13 tipov naštartuje správne enzýmy

12.09.2018
So stratou hmotnosti prichádza v ruka v ruke aj strata svalovej hmote. V potravinách však nájdete enzýmy, ktoré vám pomôžu Čítať viac
 
8 kritických momentov v živote rozhodne o nadváhe. Prepásli ste ich?

8 kritických momentov v živote rozhodne o nadváhe. Prepásli ste ich?

10.09.2018
Od narodenia do dospelosti sa stretnete so situáciami, ktoré môžu prispieť ku kilám navyše. Nie všetkým viete zabrániť! Čítať viac
 
 

wanda.sk

Zabudnite na beh a diéty! Toto robte 2 x týždenne a nepriberiete ani po 40-ke
Beata Ditte