predplatne
 

Zabudnite na beh a diéty! Toto robte 2 x týždenne a nepriberiete ani po 40-ke

19.07.2018

Ustrážiť si tuk okolo bruška je naozaj veda. Ale potešíme vás, stačí dbať o naozaj jednoduchú zákonitosť. 

2 x týždenne sa zamerajte na to najdôležitejšie a nemusíte sa obávať nadváhy ani v budúcnosti.

2 x týždenne sa zamerajte na to najdôležitejšie a nemusíte sa obávať nadváhy ani v budúcnosti.Autor: Shutterstock

Aj vy si hovoríte, vďakabohu za túto módu? Voľné tričká, šaty a vysoké pásy nohavíc sú pohodlné a navyše zakryjú nafúknuté brucho po jedle, prípadne kilá, ktoré ste nestihli zhodiť.  No môže sa stať, že vás prevísajúce faldíky zamrzia pri obliekaní minuloročných plaviek. A určite sa nescvrkli. Nezúfajte, môžete byť fit už stále. Ak sa vo vašom diári počas týždňa nájde len 50 minút! 

Letná stratégia pre chudšie bruško: 10 vecí, ktoré rýchlo roztápajú tuk

Manažér kalórií

Po tridsiatke si žiaľ už nedoprajeme bez následkov ukladania tukových vankúšikov. A v strednom veku okolo štyridsiatky už naozaj máme čo robiť, aby sme si priberanie ustrážili. Metabolizmus lenivie a pracuje čoraz pomalšie. No nemusíte sa s tým trápiť - vedeli ste, že ho manažujú svaly? Čítajte ďalej!

Štíhla zákonitosť

Vaše telo redukuje svaly rýchlejšie , než sa stihnú vybudovať znova, napríklad príjmom bielkovín zo stravy. A prichádzame k pointe - Svaly sú metabolicky aktívne tkanivá, takže keď sa ich podiel v tele zmenšuje, metabolizmus sa spomaľuje. Tuk energiu nespotrebúva a s jeho množstvom v tele rastie pocit hladu. Znamená to, že čím viac svalovej hmoty máte, tým viac kalórií dokáže telo počas dňa spáliť. Áno, aj počas sedenia na gauči :)

Viac: 


Foto: Shutterstock

Každých desať rokov klesá množstvo svalovej hmoty:

  • po 30- ke o 8%,
  • po 40-ke o 10%. 

„Do päťdesiatky prirodzene strácate asi 227 gramov svalovej hmoty ročne, vo vyššom veku je to už takmer pol kilogramu," potvrdil fyziológ Wayne Westcott pre magazín Woman´s Health.  

Svalmi proti tuku i vráskam

Bez nich to nepôjde. Okrem toho sa budete cítiť aj vyzerať oveľa lepšie, akoby ste mali držať diéty, ktoré vás oberú o dôležité živiny. Štúdia doktora Westcotta ukázala, že posilňovanie 2-krát týždenne aspoň 25 minút vás udrží štíhlych a vysiela mozgu signál, že na starnutie ešte čas neprišiel. 

25 / 12 / 12 a vek nehrá rolu!

Westcott sledoval viac ako 1600 ľudí vo veku od 21 do 80 rokov. Počas 25 minút vystriedali 12 rôznych cvičení s primeranou záťažou, po 8-12 opakovaní. Už po 10 týždňoch tréningu zaznamenali nárast svalovej hmoty o 1,4 kilogramov, a to u každého z nich bez rozdielu veku. 

No nie je to skvelé? Aj vy si určite nájdete tento čas a vôbec sa nemusíte trápiť hodinu na bežiacom páse. 

V tomto článku sa zaoberáme Svaly ...viac
Autor: Beata Ditte
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Video: Nové telo bez námahy! Dá sa schudnúť pomocou hypnózy?

Video: Nové telo bez námahy! Dá sa schudnúť pomocou hypnózy?

včera
Psychologička Katarína Bieliková sa v rámci svojej praxe venuje aj hypnóze. Opýtali sme sa jej to, po čom túžia mnohé ženy. Pomôže hypnóza... Čítať viac
 
Niečo ubrať, dvakrát pridať. Kľúčová zmena naštartuje metabolizmus

Niečo ubrať, dvakrát pridať. Kľúčová zmena naštartuje metabolizmus

19.02.2019
Čaro nie je v množstve, ale v správnom pomere. Ako by mal vyzerať váš tanier? Čítať viac
 
8 ranných návykov, ktoré vám pomôžu znížiť hmotnosť

8 ranných návykov, ktoré vám pomôžu znížiť hmotnosť

18.02.2019
Umlčte hladový hormón, zalejte prázdny žalúdok a odtiahnite záclony. Stačí pár drobností a kilá pôjdu dolu ľahšie. Čítať viac
 
7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

7 tajomstiev žien, ktoré nikdy nechudnú a sú štíhle. Také jednoduché!

14.02.2019
Môžete aj zakázané, no riaďte sa pravidlami. Neexistujú zlé potraviny, no light by ste sa mali radšej vyhýbať. Čítať viac
 
Opäť chuť na sladké? Kroky, vďaka ktorým sa jej postupne zbavíte

Opäť chuť na sladké? Kroky, vďaka ktorým sa jej postupne zbavíte

12.02.2019
Pre mnohých z nás je najväčšou prekážkou pri snahe o schudnutie chuť na sladké. Skúste sa sladkostí zbaviť postupne a menej bolestivo.... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Zabudnite na beh a diéty! Toto robte 2 x týždenne a nepriberiete ani po 40-ke
Beata Ditte