predplatne
 
Zdravie   Deti

Tučným deťom škodia rodičia. TIPY lekárky, ako to po prázdninách napraviť

02.09.2018

Rodičia môžu urobiť niekoľko jednoduchých krokov na to, aby pomohli svojim deťom. Alebo im totálne zničili život.

O chutiach dieťaťa rozhodujú maličkosti. Aj vy im to sťažujete?

O chutiach dieťaťa rozhodujú maličkosti. Aj vy im to sťažujete? Autor: Shutterstock.com

Lekár je často prvý, ktorý si ťažké telo všimne. Podľa britského prieskumu až 9 z 10 rodičov si neuvedomí nadváhu svojho dieťaťa a polovica dokonca ani obezitu. Považujú ju totiž za normálnu. „Z obéznych detí budú raz obézni dospelí aj so všetkými nepriaznivými vplyvmi na zdravie. Budú mať rovnaké stravovacie a pohybové návyky, aké vidia v rodine. Štúdie ukazujú, že obézny pár má obvykle aj obéznych kamarátov s rovnakými záujmami. Štíhly človek ide radšej športovať alebo do prírody, inak sa stravuje, zabáva,“ podotýka diabetologička MUDr. Ľubomíra Fábryová, PhD.

►►► 5 potravín vyčaruje štíhlejšie bruško. S okamžitým efektom!

Čo radí?

Nechajte deti denne prejsť 15-20 minút pešo či na bicykli. „Je ťažké presvedčiť rodičov, že troj-štvorkilometrovú vzdialenosť zvládne aj škôlkar. Moje trojročné dieťa prešlo na odrážadle aj 7 kilometrov v kopcoch a päťročnému na bicykli nerobí problém ani 10 kilometrov,“ inšpiruje výživová odborníčka MUDr. Adela Penesová.

Na odtučňovačku!

Nekupujte im malinovky sladené cukrom či fruktózou, naučte deti piť obyčajnú vodu a robte to isté. Pripravte im denne 4 porcie ovocia a zeleniny, vy zobkajte tiež. Chystajte im raňajky, prvé jedlo dňa by mali zjesť do desiatej hodiny. Vypnite wi-fi, obmedzte čas na sociálnych sieťach a hranie PC hier maximálne na hodinu denn. Obmedzte čas pred telkou rovnako ako počas roka, maximálne dve hodiny denne. Trvajte na rovnakom spánkovom režime ako počas roka, minimálne osem hodín denne.

Ťahák na úspešné deti: Stačia prekvapivé DROBNOSTI, väčšinu stíhate

Musia spať

Jedlá nevyprážajte, uprednostňujte varenie a prípravu na pare – radšej zemiakovú kašu ako hranolčeky. Smotanové zákusky, tučné syry a majonézu vymeňte za čerstvé syry a prirodzene nízkotučné mliečne výrobky, tuky celkovo nahraďte olejmi. Dôsledne trvajte na dostatku spánku, skráťte čas, keď deti visia na akomkoľvek type obrazovky, spoločne plánujte rôzne pohybové činnosti, aby ste zvýšili výdaj energie.

Čítajte aj:

Obezita

V tomto článku sa zaoberáme Obezita ...viac Spánok ...viac
Autor: Dáša Balogová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Expertka: Internet deťom nazakazujte, od smartfónov sa odučia samy

Expertka: Internet deťom nazakazujte, od smartfónov sa odučia samy

16.09.2018
Tak ako klesá počet fajčiarov, postupne klesne aj počet ľudí nonstop nalepených na displejoch. Tvrdí Jarmila Tomková, psychologička... Čítať viac
 
Ťažký prvý mesiac v škole: 3 tipy proti bolesti chrbtice

Ťažký prvý mesiac v škole: 3 tipy proti bolesti chrbtice

14.09.2018
So začiatkom školy sa záťaž na deti stupňuje. Nielen psychická, ale aj fyzická. Ako im sňať čo najviac problémov z pliec? Čítať viac
 
Ste viac ohrození rakovinou semenníkov a nepodnosťou? Spýtajte sa  vašej matky

Ste viac ohrození rakovinou semenníkov a nepodnosťou? Spýtajte sa vašej matky

13.09.2018
Chlapci, ktorí sa narodili s nezostúpenými semenníkmi, majú 2-krát vyššiu pravdepodobnosť, že sa u nich v dospelosti rozvinie rakovina.... Čítať viac
 
VIDEO: Najlepšia škôlka na svete. Využíva geniálne jednoduchý princíp

VIDEO: Najlepšia škôlka na svete. Využíva geniálne jednoduchý princíp

12.09.2018
Čo deti najviac potrebujú? Táto škôlka je dôkazom, že menej je niekedy skutočne viac. Čítať viac
 
Kričí vaše dieťa zo sna? Nebuďte ho! Je to najväčšia chyba

Kričí vaše dieťa zo sna? Nebuďte ho! Je to najväčšia chyba

11.09.2018
Poruchy spánku sú u predškolákov a školákov bežné, trpí nimi až štvrtina z nich. Čo má rodič robiť, aby dieťaťu neublížil? Čítať viac
 
 

wanda.sk

Tučným deťom škodia rodičia. TIPY lekárky, ako to po prázdninách napraviť
Dáša Balogová