predplatne
 
Zdravie   Deti

Tučným deťom škodia rodičia. TIPY lekárky, ako to po prázdninách napraviť

02.09.2018

Rodičia môžu urobiť niekoľko jednoduchých krokov na to, aby pomohli svojim deťom. Alebo im totálne zničili život.

O chutiach dieťaťa rozhodujú maličkosti. Aj vy im to sťažujete?

O chutiach dieťaťa rozhodujú maličkosti. Aj vy im to sťažujete? Autor: Shutterstock.com

Lekár je často prvý, ktorý si ťažké telo všimne. Podľa britského prieskumu až 9 z 10 rodičov si neuvedomí nadváhu svojho dieťaťa a polovica dokonca ani obezitu. Považujú ju totiž za normálnu. „Z obéznych detí budú raz obézni dospelí aj so všetkými nepriaznivými vplyvmi na zdravie. Budú mať rovnaké stravovacie a pohybové návyky, aké vidia v rodine. Štúdie ukazujú, že obézny pár má obvykle aj obéznych kamarátov s rovnakými záujmami. Štíhly človek ide radšej športovať alebo do prírody, inak sa stravuje, zabáva,“ podotýka diabetologička MUDr. Ľubomíra Fábryová, PhD.

►►► 5 potravín vyčaruje štíhlejšie bruško. S okamžitým efektom!

Čo radí?

Nechajte deti denne prejsť 15-20 minút pešo či na bicykli. „Je ťažké presvedčiť rodičov, že troj-štvorkilometrovú vzdialenosť zvládne aj škôlkar. Moje trojročné dieťa prešlo na odrážadle aj 7 kilometrov v kopcoch a päťročnému na bicykli nerobí problém ani 10 kilometrov,“ inšpiruje výživová odborníčka MUDr. Adela Penesová.

Na odtučňovačku!

Nekupujte im malinovky sladené cukrom či fruktózou, naučte deti piť obyčajnú vodu a robte to isté. Pripravte im denne 4 porcie ovocia a zeleniny, vy zobkajte tiež. Chystajte im raňajky, prvé jedlo dňa by mali zjesť do desiatej hodiny. Vypnite wi-fi, obmedzte čas na sociálnych sieťach a hranie PC hier maximálne na hodinu denn. Obmedzte čas pred telkou rovnako ako počas roka, maximálne dve hodiny denne. Trvajte na rovnakom spánkovom režime ako počas roka, minimálne osem hodín denne.

Ťahák na úspešné deti: Stačia prekvapivé DROBNOSTI, väčšinu stíhate

Musia spať

Jedlá nevyprážajte, uprednostňujte varenie a prípravu na pare – radšej zemiakovú kašu ako hranolčeky. Smotanové zákusky, tučné syry a majonézu vymeňte za čerstvé syry a prirodzene nízkotučné mliečne výrobky, tuky celkovo nahraďte olejmi. Dôsledne trvajte na dostatku spánku, skráťte čas, keď deti visia na akomkoľvek type obrazovky, spoločne plánujte rôzne pohybové činnosti, aby ste zvýšili výdaj energie.

Čítajte aj:

Obezita

V tomto článku sa zaoberáme Obezita ...viac Spánok ...viac
Autor: Dáša Balogová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Najčastejšie chyby, ktoré ničia zuby vašich najmenších

Najčastejšie chyby, ktoré ničia zuby vašich najmenších

15.02.2019
Deti potrebujú so starostlivosťou o chrup pomôcť. Kedy začať a čomu sa vyvarovať? A prečo neveriť mýtusu o fluoride? Čítať viac
 
Podchyťte ťažkosti s chrbticou čím skôr! 3 veci, ktoré u dieťaťa nezanedbajte

Podchyťte ťažkosti s chrbticou čím skôr! 3 veci, ktoré u dieťaťa nezanedbajte

14.02.2019
Alarmujúca štatistika! Bolesť chrbta trápi každého tretieho školáka. Aj toho vášho?  Čítať viac
 
Aj nádcha môže byť zradná! 5 najväčších chýb, ktoré robia rodičia pri podávaní liekov

Aj nádcha môže byť zradná! 5 najväčších chýb, ktoré robia rodičia pri podávaní liekov

13.02.2019
Nie sú to len neškodné sirupy a tabletky. Čítajte príbalové letáky a dvakrát zvážte, či dieťa liek naozaj potrebuje. Čítať viac
 
Chcete dať bábätku prepichnúť ušká? Čo na to jeho imunita?

Chcete dať bábätku prepichnúť ušká? Čo na to jeho imunita?

06.02.2019
Mnohé mamičky sú presvedčené, že bez náušničiek by ich malé dievčatko akosi nebolo úplné. Asi nevedia, že prepichnuté ušká mu môžu... Čítať viac
 
Všimli ste si na brušku bábätka toto? Na zlom mieste môže vziať život

Všimli ste si na brušku bábätka toto? Na zlom mieste môže vziať život

02.02.2019
Pruh nie je len bolesť. Ak sa usadí na zlom mieste, môže si vybrať najvyššiu daň. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Tučným deťom škodia rodičia. TIPY lekárky, ako to po prázdninách napraviť
Dáša Balogová