predplatne
 

6 kľúčových tipov pre lepší spánok

17.12.2019

Pre niektorých ľudí je zdravý a kvalitný spánok utópia. Patríte aj vy do tejto skupiny jedincov, ktorí vstávajú s pocitmi únavy? Máte prerušovaný spánok, ktorý vám priniesol už mnoho prebdených nocí?

Ilustračné foto.

Ilustračné foto.Autor: Stress Fix

Nezúfajte, nič nie je stratené. Aj vaše dni môžu byť opäť krásne, a to vďaka našim radám a odporúčaniam, ktoré vyzdvihujú aj odborníci z oblasti medicíny. Poďme sa spoločne pozrieť na 6 kľúčových tipov pre lepší spánok, ktoré vám pomôžu konečne dosiahnuť skvelý pocit po kvalitnom a zdravom spánku.

1. Snažte sa vstávať a chodiť spať v rovnakých časoch

Máte problém so zaspávaním, budíte sa každú chvíľu počas noci alebo sa cítite extrémne unavení po prebudení sa? Možno ani netušíte, že máte nesprávne spánkové návyky. Množstvo odborných štúdií sa zhodlo na tom, že nepravidelné spánkové vzorce prispievajú k horšej kvalite spánku. Okrem toho nekonzistentný časový rytmus vstávania a zaspávania môže narušiť cyklus vášho tela a hladinu melatonínu, ktorý signalizuje nášmu mozgu, že je čas na spánok. Nepodceňujte preto veľmi dlhé ponocovanie počas víkendov a skoré vstávanie počas bežného pracovného týždňa.

Vytvorte si návyk ukladania sa na spánok a vstávania približne v rovnakých časoch. Po niekoľkých týždňoch možno nebudete potrebovať ani ranný budíček.

2. Relaxujte a očistite si myseľ

Naše telo je typické okrem iného aj výbornou schopnosťou adaptácie. Podobne funguje aj v prípade spánku. Náš organizmus je nutné na čas spánku dôkladne pripraviť. Vo večerných hodinách je dobré myseľ úplne zregenerovať a upokojiť. Takouto technikou sa zbavíte nepríjemného stresu, ktorý mnohým ľuďom nedáva spávať. Osvojte si relaxačné techniky pred spánkom, ktoré podľa odborníkov zlepšujú kvalitu spánku a taktiež pomáhajú bojovať s insomniou, teda nespavosťou. O akých technikách a stratégiách hovoríme?

  • počúvanie relaxačnej hudby
  • čítanie obľúbenej knihy
  • horúci kúpeľ
  • meditácia
  • hlboké dýchanie a vizualizácia harmonických a príjemných scenérií

3. So StressFixom je spánok lepší

Jedným z perfektných spôsobov ako nakopnúť vaše duševné zdravie v oblasti spánku je siahnuť po výživových doplnkoch, ktoré sú voľne dostupné v lekárňach alebo v internetových obchodoch. Prečo však nedať prednosť prípravku, ktorý je založený výlučne na prírodnej báze? StressFix prináša najúčinnejšie rastliny pozitívne pôsobiace na psychiku. Jednou z najväčších výhod doplnku StressFix je okrem účinného boja proti stresu aj efektívna pomoc pri nespavosti. Účinné bylinné, vitamínové a minerálne zložky vám zabezpečia čistú a pokojnú myseľ, čo pocítite najmä pri zaspávaní.
StressFix vás vzhľadom na svoje bohaté prírodné zloženie udrží v kvalitnom a dlhom spánku. Vďaka StressFixu sa už mnoho ľudí budí do nového dňa s pocitom energie a sviežosti. Pridajte sa k nim aj vy!

4. Neskorá večera - určite NIE

Našli ste sa v tomto nadpise aj vy? Ak áno, tak ste našli aj jeden z dôvodov, prečo vás môže trápiť nepokojný a prerušovaný spánok, prípadne ťažkosti so zaspávaním. Ak ste neskorí jedáci, mali by ste tento zlozvyk čo najskôr vymazať z vášho života. Neskoré jedáctvo môže negatívne ovplyvniť nielen kvalitu nášho spánku, ale aj prirodzené uvoľňovanie melatonínu (hormónu, ktorý nám signalizuje, kedy sa máme uložiť). Na druhej strane, zdravie nášho sánku ovplyvňuje aj kvalita a druh jedla, ktoré pred spaním konzumujete.

Odborníci však prišli so zaujímavým zistením, že jedlo bohaté na uhľovodíky 4 hodiny pred spánkom môže pomôcť ľuďom zaspať oveľa rýchlejšie. Zapamätať si raz a navždy treba to, že kalorické jedlo pred spaním narúša nielen spánok, ale i hladiny hormónov.

5. Pravidelná fyzická aktivita

Veľmi často opakovaná zásada má svoj dosah aj na kvalitu nášho spánku. Pravidelné cvičenie zlepšuje všetky aspekty nášho spánku a pomáha znižovať príznaky insomnie. Ľudia trpiaci nespavosťou pocítili ohromné výsledky, ak nezanedbávali pravidelný pohyb. Cvičenie u nich znížilo čas potrebný na zaspávanie až o 50%, pravidelné nočné prebúdzanie až o 30% a úzkostné stavy o 15%. A aby toho nebolo málo, šport zvýšil aj celkový spánkový čas až o 18%.

Pozor však na fyzickú aktivitu vo večerných hodinách, pretože v takomto prípade môže mať pri spánkových problémoch opačný efekt, keďže zvyšuje našu ostražitosť a hladinu hormónov ako adrenalín a epinefrín.

6. Nespite dlho cez deň

Denný šlofík môže byť pre naše ďalšie aktívne fungovanie veľmi prospešný a dokáže nakopnúť našu ostražitosť či zvýšiť hladinu energie. Neodporúčame vám však oddychovať príliš dlho alebo v nepravidelných intervaloch počas bežného dňa. Takýto návyk môže zmiasť náš organizmus a narušiť jeho biorytmus, čo sa podpíše na zhoršenej kvalite nášho spánku v nočných hodinách. Vo všeobecnosti sa odporúča zdriemnuť si počas dňa maximálne po dobu 30 minút. Takto si môžete zlepšiť výkonnosť vášho mozgu, pričom viac ako 30 minút môže negatívne vplývať na naše návyky v oblasti zdravého spánku.

Možno to bude znieť ako klišé, ale spánok je naozaj základom zdravého, kvalitného a šťastného života. Je odrazovým mostíkom k produktívnemu a úspešnému dňu. Výrazne sa podieľa aj na našej nálade, koncentrácii a schopnosti ,,mať čistú hlavu". Nezabúdajme preto na našu spánkovú hygienu, ktorá je kľúčom ku zdravému fungovaniu nášho organizmu. Veríme, že k tomu prispejú aj vyššie uvedené rady a tipy pre lepší spánok.

Autor: PR Článok
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Tichý príznak koronavírusu udrie ako prvý. S kašľom ani horúčkou nesúvisí, rozhodne o priebehu

Tichý príznak koronavírusu udrie ako prvý. S kašľom ani horúčkou nesúvisí, rozhodne o priebehu

dnes
Čínski vedci publikovali výsledky štúdie, podľa ktorej závažnosť covid-19 môže závisieť od netypického symptómu. Čítať viac
 
Horší príznak virózy: Boj o priedušky spoznáte ľahko, konajte

Horší príznak virózy: Boj o priedušky spoznáte ľahko, konajte

včera
Podceňovaním príznakov ohrozujeme aj druhých. Alebo vy s „obyčajným“ kašľom ostanete ležať doma v posteli? Čítať viac
 
Rozoznáte lišaj od ekzému? Liečba babskými receptami sa neoplatí

Rozoznáte lišaj od ekzému? Liečba babskými receptami sa neoplatí

včera
Ak má jeden z rodičov ekzém, šanca, že ho bude mať aj dieťa, je viac ako polovičná. Čítať viac
 
Nechcený dar: Každá 4. rakovina hrubého čreva je dedičná. Ohrozuje aj vás?

Nechcený dar: Každá 4. rakovina hrubého čreva je dedičná. Ohrozuje aj vás?

30.03.2020
Máte v blízkej rodine pacienta s rakovinou hrubého čreva? Mali by ste ísť čo najskôr na kolonoskopiu. Predídete tak riziku, že ju dostanete... Čítať viac
 
Každý sa teraz chráni pred nebezpečným vírusom, no pri prechádzke v lese pozor na toto

Každý sa teraz chráni pred nebezpečným vírusom, no pri prechádzke v lese pozor na toto

29.03.2020
Teplejšie počasie nás láka aspoň na chvíľu do prírody. No nielen nás! Zo zimného spánku sa prebudili už aj kliešte. Čítať viac
 
 

wanda.sk

6 kľúčových tipov pre lepší spánok
PR Článok