predplatne
 

Lekárka radí: Na ktoré znamienka si treba dávať viac pozor?

31.08.2018

Zodpovedný človek by si mal znamienka na svojom tele pravidelne voľným okom kontrolovať. Čo si na nich treba všímať?

Všímať si sám seba nie je narcizmus, ale súčasť starostlivosti o svoje zdravie.

Všímať si sám seba nie je narcizmus, ale súčasť starostlivosti o svoje zdravie.Autor: Shutterstock.com

Pri samovyšetrení znamienok by sme sa mali riadiť pravidlom ABCDE. Ide o skratku vytvorenú z prvých písmen anglických slov: A-assymetry (symetrické či nesymetrické?), B-border (pravidelne ohraničené či nepravidelné a nejasne ohraničené?), C-color (jednoferebné či viacfarebné?), D-diametry (malé či veľké?), E-evolution (stabilné alebo meniace farbu, tvar, veľkosť?). Viac o tom, čo si na znamienkach všímať, popisuje kožná lekárka MUDr. Edita Kaiserová. Pri akýchkoľvek zmenách znamienka je dôležité zájsť k dermatológovi.

Kedy je materské znamienko nebezpečné?

Čo si treba všímať na znamienkach?

Autor videa: Matej Cerulík

Mohlo by vás zaujímať:

Autor: Martina Palovčíková
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Ako cvičiť počas karantény? 4 osvedčené rady, vďaka ktorým to už nevzdáte

Ako cvičiť počas karantény? 4 osvedčené rady, vďaka ktorým to už nevzdáte

včera
Nie je jednoduché zostaviť si tréningový plán. Ale predtým, ako začnete na sebe makať, sa na cvičenie pripravte. Aby ste neskončili... Čítať viac
 
10 SUPER cvikov pre pevný zadok. Odštartujte domáci tréning

10 SUPER cvikov pre pevný zadok. Odštartujte domáci tréning

05.04.2020
Na posilnenie sedacieho svalstva si nájdite čas minimálne dvakrát do týždňa. Televízne noviny či obľúbený seriál nemusíte sledovať... Čítať viac
 
FOTO: 5 najlepších joga pozícií, ktoré vás zbavia stresu a napätia

FOTO: 5 najlepších joga pozícií, ktoré vás zbavia stresu a napätia

03.04.2020
Máte hlavu plnú starostí? Skúste si zacvičiť. Jednoduché pozície vám prinesú príjemné uvoľnenie. Čítať viac
 
7 cvikov, aby vás večer nebolel chrbát a krk. Vsaďte na strečing

7 cvikov, aby vás večer nebolel chrbát a krk. Vsaďte na strečing

02.04.2020
Nemusíte cvičiť všetko naraz. Postavte sa od počítača aspoň každú hodinu a urobte si dva, tri cviky. Chrbát má rád zmenu. Čítať viac
 
Ako cvičiť doma a ešte k tomu efektívne? Stačí vám TÝCHTO 5 cvikov, radí tréner

Ako cvičiť doma a ešte k tomu efektívne? Stačí vám TÝCHTO 5 cvikov, radí tréner

01.04.2020
Nevadí, že je fitnescentrum zavreté. Cvičiť môžete aj doma. Stačí vám týchto 5 komplexných cvičení. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Lekárka radí: Na ktoré znamienka si treba dávať viac pozor?
Martina Palovčíková