predplatne
 

VIDEO: Precvičte si panvové dno. Zlepšíte sex, kondíciu a vyriešite inkontinenciu

24.08.2018

Jednoduchými cvikmi dokážete zmeniť veľa, pritom stačí len pár minút denne.

Svalstvo panvového dna podopiera močový mechúr, maternicu aj črevá.

Svalstvo panvového dna podopiera močový mechúr, maternicu aj črevá.Autor: Shutterstock

Nezáleží na tom, v akom životnom období sa práve nachádzate. Venovať pozornosť panvovému dnu je dôležité pre ženy v každom veku. Či už počas tehotenstva, po pôrode, ale aj po 40-tke, keď dochádza k ochabnutiu panvového svalstva. Jednoduchými cvikmi však dokážete zmeniť veľa - skvalitniť sexuálny život, odstrániť mimovoľný únik moču, zlepšiť držanie tela, ale aj tvar brucha.

Čítajte aj: Inkontinencia po pôrode: Kegelove cviky pomôžu!

Prečo posilňovať

Hoci má panvové dno jedinečný význam pre kvalitu života každej ženy, venuje sa mu len veľmi malá pozornosť. Pritom jeho vitalita je dôležitá nielen pri riešení inkontinencie, popôrodného ochabnutia svalstva, ale dokáže zmierniť aj niektoré zdravotné problémy, ako napríklad bolesti chrbta, pokles maternice či hemeroidy. Okrem toho má posilňovanie svalov panvového dna ešte jeden príjemný bonus - zlepšenie sexuálnych zážitkov. Problémy s bolestivým sexom a dosiahnutím orgazmu môžu byť spôsobené práve nedostatočným spevnením panvového dna. Vyskúšajte preto cviky na jeho posilnenie.

Dámy, do formy! Mojžišovej cviky pomôžu aj pri sedavom zamestnaní

Ako cvičiť

Na to, aby ste zlepšili funkciu panvového dna, potrebujú svaly pohyb. Ako prvé si musíte uvedomiť, kde sa tieto svaly nachádzajú a naučiť sa ich ovládať. K ich lokalizácii vám môže pomôcť zastavenie prúdu moču. Aby ste si nacvičili prácu svalov, skúste stiahnuť a uvoľniť svaly panvového dna počas močenia niekoľkokrát. Vnímajte rozdiel medzi uvoľnením a stiahnutím.

Oveľa efektívnejšie napísanie pošvového svalu je prostredníctvom Kegelových cvikov. Cvičte ich najlepšie v ľahu na chrbte a plne sa venujte ovládaniu panvového dna. Naučte sa správne brušné dýchanie a cvičenie spojte s dychom.  

Jeden cvik 3 x inak. Pre pevné prsia a hrudník

Sťahy panvového dna

Ľahnite si uvoľnene na podložku na zem, nohy mierne pokrčte. Stiahnite pošvové svaly a s výdychom vtiahnite brucho dovnútra. Vydržte 6 až 8 sekúnd a povoľte. A opäť vtiahnite svaly konečníku, pošvové svaly a s výdychom zatnite brucho a pozvoľna povoľte. Pre efektívnejšie cvičenie zdvihnite panvu čo najviac dohora. Vydržte pár sekúnd, brucho tlačte akoby pod rebrá.

Zdroj foto: Shutterstock.com

Potom povoľte panvu 10 centimetrov nad podložku a chvíľu vydržte. Stále držte svaly stiahnuté. Pomaly položte panvu na zem a uvoľnite. Cvik opakujte aspoň 10 krát denne. Časom môžete počet cvikov zdvojnásobiť. Zaberie vám to len pár minút, no vášmu telu cvičenie prospeje.

VIDEO: Panvové dno si môžete precvičiť aj jogou


Zdroj: youtube/StillOnTheWay

Sledujte VIDEOtréningy: 

Vyskúšajte aj ďalšie cvičenia: 

V tomto článku sa zaoberáme Inkontinencia ...viac
Autor: Nina Haceková
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Ak chcete mať zdravé nohy, musíte mať zdravé topánky. Ako na to?

Ak chcete mať zdravé nohy, musíte mať zdravé topánky. Ako na to?

včera
Ani tie najlepšie topánky na svete vás nepodržia, ak sa o ne nebudete pravidelne starať. Čítať viac
 
Ľahko si ich zameníte. 8 príznakov cyst na vaječníkoch môže zmiasť

Ľahko si ich zameníte. 8 príznakov cyst na vaječníkoch môže zmiasť

včera
Sú bežné, často zmiznú skôr, než si ich všimnete. No môžu tiež spôsobiť problémy, liečbu preto neodkladajte. Čítať viac
 
Mirka Luberdová si preskákala veľa: Telo mi vypovedalo službu

Mirka Luberdová si preskákala veľa: Telo mi vypovedalo službu

19.11.2018
Mirka Luberdová (34) si chybami v stravovaní tak spomalila metabolizmus, že dnes dokáže zjesť len dve jedná denne. Čítať viac
 
Váš príbeh: Diana sa hanbila za ohanbie. Pomohla labioplastika

Váš príbeh: Diana sa hanbila za ohanbie. Pomohla labioplastika

18.11.2018
Pysky sa Diane začali zväčšovať pred tridsiatkou. Tlačili ju v rifliach a trčali v legínsach. Partner mal hlúpe poznámky a ona iba trpela.... Čítať viac
 
Váš príbeh: Veronika skončila s opuchom mozgu. Skleróza multiplex ju takmer zabila

Váš príbeh: Veronika skončila s opuchom mozgu. Skleróza multiplex ju takmer zabila

17.11.2018
„Išlo mi roztrhnúť hlavu a bolo mi stále na vracanie. Myslela som si, že sa zbláznim. Nemohla som sa o seba postarať, nieto ešte o svojho... Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Precvičte si panvové dno. Zlepšíte sex, kondíciu a vyriešite inkontinenciu
Nina Haceková