Ideálna rýchla večera? Tieto potraviny plné bielkovín sú zdravé a chutné

30.03.2017

Zasýtia na dlhšiu dobu a ako posledné jedlo dňa sú najvhodnejšie. Ľahko ich pripravíte, ešte ľahšie strávite a sú neodolateľne chutné

Máte dilemy, čo večerať, aby ste si nepokazili líniu a dostali do seba dostatok živín? Nech sa páči!

Máte dilemy, čo večerať, aby ste si nepokazili líniu a dostali do seba dostatok živín? Nech sa páči!Autor: Shutterstock, anza

Obilniny (ryža, bulgur, kuskus, jačmeň, pohánka) sú bohaté na sacharidy, pseudoobilniny (quinoa, amarant, pšeno) sú plné bielkovín, neobsahujú lepok, zasýtia na dlhšie a večer sú vhodnejšie. Varte ich v pomere 1 šálka na 1,5 šálky vody. 

Tip: Ak zrná a semená pred varením namočíte, skrátite čas varenia. Môžete ich variť aj kratšie a nechať dôjsť pod pokrievkou.

Viac: Pohánka, pšeno či kamut nielen pre štíhlu líniu: Ako ich pripraviť

Pšeno

Je to proso zbavené ťažko stráviteľných obalov. Prečo ho jesť? 

  • pre vysoký obsah železa prospieva krvotvorbe,
  • bráni prekysleniu žalúdka a upravuje trávenie,
  • účinne bojuje proti únave a depresiám,
  • varte ho v pomere 1 : 1,5 vo vode asi 15 minút,
  • pripravujte naslano i nasladko.

Tip: Hľadáte silu v proteínoch? Pripravte si sóju na 3 spôsoby  
FOTO: 8 NAJ zdrojov bielkovín. Pre svaly, zdravý zrak aj mozog

Amarant

Semená láskavca majú vysoký podiel bielkovín.

  • podporuje tvorbu mozgových buniek a duševný vývoj, najmä u detí,
  • prospieva cievam, lebo obsahuje rutín,
  • bráni množeniu herpetických vírusov vďaka obsahu lyzínu,
  • varí sa 20 minút vo vode v pomere 1 : 1,5 až 1 : 2.
    Zdroj foto: Profimedia.sk

Quinoa

Semená mrlíka majú veľa farieb a sú extrémne bohaté na bielkoviny.
Viac: Quinoa: Ako to vysloviť a prečo ju vlastne jesť?

  • konzumáciou predchádzate cukrovke a srdcovocievnym ochoreniam,
  • tlmí zápalové procesy v organizme,
  • zasýti na veľmi dlho,
  • varí sa 15 minút vo vode v pomere 1 : 1,5 a je uvarená, keď sa „otvoria“ prstienky,
  • pridáva sa aj do koláčov, samotná sa je skôr naslano.

Recepty z kuchyne Zdravia:

V tomto článku sa zaoberáme Celiakia ...viac
Autor: Zdravie/ Veronika DANIČOVÁ, Beata DITTE
Fotogaléria

Ďalšie články z tejto sekcie

Zdravá jesenná dovolenka i pre starších

Zdravá jesenná dovolenka i pre starších

22.08.2017
Vybrať sa v septembri na dovolenku má aj svoje zdravotné benefity. Nevystavujete telo až takým extrémnym teplotám a vaša pokožka... Čítať viac
 
RECEPT pre milovníkov zdravých sladkostí: Ovocné cookies z ovsených vločiek

RECEPT pre milovníkov zdravých sladkostí: Ovocné cookies z ovsených vločiek

06.04.2017
Nabite sa energiou a endorfínmi hneď po prebudení. Kto by sa netešil na sladké voňavé cookies. Či už ako motivácia, prečo vyliezť z postele... Čítať viac
 
Tip na večeru: Dnes si pripravte zapečenú dobrotu. Zdravšie to už ani nejde

Tip na večeru: Dnes si pripravte zapečenú dobrotu. Zdravšie to už ani nejde

04.04.2017
Premýšľate nad ľahkým jedlom? Máme pre vás recept, ktorý je pre dnešný deň ako stvorený. Ospevuje mrkvu, vitamínovú superhrdinku.... Čítať viac
 
FOTO: Črty tváre prezrádzajú veľa. Neistotu či tvrdohlavosť tak ľahko neskryjete

FOTO: Črty tváre prezrádzajú veľa. Neistotu či tvrdohlavosť tak ľahko neskryjete

04.04.2017
Podľa čínskeho učenia ľudia prirodzene reagujú na tváre druhých bez toho, aby si to uvedomovali. Aj tvar obočia či vystúpenie brady... Čítať viac
 
Užite si Fitpobyt v x-bionic® sphere so Zorou Czoborovou!

Užite si Fitpobyt v x-bionic® sphere so Zorou Czoborovou!

04.04.2017
Zatočte s jarnou únavou a zbavte sa toxínov v najkrajšom wellness centre na Slovensku. Čítať viac
 
 

wanda.sk