predplatne
 

TOP cvičenia pri detoxe: Tvarujú svaly, zaženú únavu, podporia trávenie, uvoľnia chrbticu

03.04.2017

Lymfa sa sama od seba nepohne. Hoci sa vám môžu zdať na prvý pohľad pomalé a nudné, rýchlo zmeníte názor.

Každý pohyb musí sprevádzať pravidelné dýchanie.

Každý pohyb musí sprevádzať pravidelné dýchanie.Autor: Profimedia

Aby sa kvalitne odplavovali škodlivé látky, musíte ju rozhýbať, ideálnym spôsobom je cvičenie. Rovnako dôležité je i budovanie svalovej hmoty. Bez nej si len s ťažkosťami udržíte vystretý chrbát a kvalitnú fyzickú kondíciu. A svoju úlohu zohráva aj dávka endorfínov. Očistné kúry často sprevádza zlá nálada. Stačí si zacvičiť jogu alebo pilates a hneď sa vrátite do rovnováhy.

Joga aj pre neohybných - zatiaľ!

Dotiahnuté pozície v joge vyzerajú úžasne a môžu byť pre vás výbornou inšpiráciou. Dopracujete sa k nim postupne. Ohybnosť nie je podmienkou cvičenia. Prvé hodiny sú najmä o trpezlivosti. Nikdy necvičte cez bolesť, asanu ukončite v polohe, ktorá vám je príjemná. Pri pravidelnom cvičení si telo na pohyb zvykne a určite budete robiť pokroky. Výhodou je i to, že joga je založená na rovnováhe. Po každom predklone príde záklon, preto ide o ideálny spôsob ako sa zbaviť dysbalancií. Prvé pokroky sa objavia do dvoch mesiacov.

Pilates z DVD?

Dôležitou súčasťou pilatesu a jedným z hlavných princípov je práca s dychom. Správna technika je alfou a omegou tohto cvičenia. Rovnako ako pri joge, aj v tomto prípade platí, aby ste aspoň pár hodín absolvovali pod dohľadom odborníka. Skupiny na hodinách pilatesu sú preto často oveľa menšie ako napríklad na klasických formovaniach tela. Tréner vás musí mať pod dohľadom. Pracujete totiž hlavne s vnútornými svalmi. Pilates sa cvičí pomaly a väčšinou bez hudby.

Nie je to klasické aeróbne cvičenie, takže určite nespálite toľko kalórii ako napríklad pri behu. Vybudujete si však svalový tonus, čo sa môžu odraziť aj na vašej postave. Budete pôsobiť opticky štíhlejšie, s veľkou redukciou hmotnosti však nepočítajte. Vďaka pevnému svalstvu však postupne budete spaľovať viac kalórií a naštartuje sa i metabolizmus.

Nepreceňuje sa dýchanie?

Zlozvykom tejto doby je plytké dýchanie. Čím rýchlejšie však dýchate, tým viac krvi musí prepumpovať srdce. Naplno pracujú aj pľúca a obličky. Všetkým orgánom potom hrozí, že sa rýchlejšie opotrebujú. Pri joge sa naučíte sústrediť sa na dych. Využíva sa hlboké dýchanie. Nadychujete sa prevažne nosom, vydychujete ústami. „Ak sa naučíte správne dýchať, telo sa okysličí, uvoľnia sa svaly v okolí chrbtice. Mnohí ľudia sa po pravidelnom cvičení jogy zbavia nepríjemných migrenóznych stavov,“ hovorí fyzioterapeutka Mgr. Barbora Krchňavá Hanicová.

Ideálne jogové pozície nájdete na ďalších stranách►

Predchádzajúca strana 1 / 4 Nasledujúca strana
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Prezúvate sa v práci? Porazte zápach nôh raz a navždy!

Prezúvate sa v práci? Porazte zápach nôh raz a navždy!

včera
Možno to poznáte. Prídete domov z práce, vyzujete sa a... uf. Potenie nôh nie je problémom len v letných mesiacov. Čítať viac
 
Brať či nebrať? Odborníčka o liekoch na horúčku, riskujete nebezpečný syndróm

Brať či nebrať? Odborníčka o liekoch na horúčku, riskujete nebezpečný syndróm

14.11.2019
Kedy treba teplotu naozaj zraziť? A ako inak, ak nie liekmi? Ide to aj bez chémie. Úľava však má svoje pravidlá. Čítať viac
 
Ako sa nenakaziť v MHD? Existuje šikovný spôsob, nič vás nestojí

Ako sa nenakaziť v MHD? Existuje šikovný spôsob, nič vás nestojí

13.11.2019
Zdráhate sa nastúpiť do autobusu z obavy z bacilov, ktoré sa na vás valia z každej strany? Dodržte pár zásad a riziko infikovania zminimalizujete... Čítať viac
 
Potrebujete posilniť sebavedomie? Týchto 6 krokov vám ho určite zdvihne

Potrebujete posilniť sebavedomie? Týchto 6 krokov vám ho určite zdvihne

12.11.2019
Máte pocit, že vaše sebavedomie by potrebovalo posilniť? Čo by ste pre to mohli urobiť aj sami, bez návštevy psychológa? Čítať viac
 
Z nedostatku spánku sa vám zmenší mozog a myseľ zostarne rýchlejšie

Z nedostatku spánku sa vám zmenší mozog a myseľ zostarne rýchlejšie

11.11.2019
Mávate občas pocit, že spánok je strata času, za ktorý by ste mohli veľa zažiť a skúsiť? A čo hovoríte na to, že dlhodobý nedostatok spánku... Čítať viac
 
 

wanda.sk

TOP cvičenia pri detoxe: Tvarujú svaly, zaženú únavu, podporia trávenie, uvoľnia chrbticu
Zdravie špeciál/ Katarína POSLUCHOVÁ
Beata DITTE
Foto: Profimedia