predplatne
 
Zdravie   Životný štýl   2012   01

Vyznáte sa v béčkach? Vitamínov B je hneď niekoľko

10.04.2012

Vitamín B je komplex vitamínov, dokonalých antioxidantov, ktoré sú nevyhnutné pre zdravie pleti, vlasov, nechtov. Okrem toho majú vplyv na krvotvorbu, psychiku človeka a dobrú náladu.

Na zvýšený prísun „béčiek“ by sme mali pamätať aj pri strese, nevyváženej strave a pri jednostranných diétach.

Na zvýšený prísun „béčiek“ by sme mali pamätať aj pri strese, nevyváženej strave a pri jednostranných diétach.Autor: Profimedia.sk

Vitamíny skupiny B sú rozpustné vo vode aj tukoch. Z toho dôvodu sa považujú za najľahšie vstrebateľné zložky potravy. Sú dôležité pre tvorbu enzýmov, pomocou ktorých naše telo spracováva cukry. Podieľajú sa na stavbe a odbúravaní bielkovín a tukov.

Vitamín B1 Thiamín

Odporúča sa pri depresiách a migrénach. Nedostatok sa prejavuje zažívacími ťažkosťami, únavou, zlou pamäťou, stratou chuti a neplodnosťou. Nájdete ho v pšeničných klíčkoch.

Vitamín B2 Riboflavín

Jeho nedostatok sa prejavuje suchou a popraskanou kožou a ďalšími dermatologickými problémami a únavou.

Okrem mäsa sa nachádza v špenáte, keli a brokolici.

Vitamín B3 Niacín

Je rozpustný vo vode. Nedostatok sa prejaví nespavosťou, nechutenstvom a bolesťami brucha. Nájdeme v pivovarských kvasniciach – droždí, mäse, mlieku, vajciach, semenách slnečnice a listovej zelenine.

Vitamín B5 Kyselina pantotenová

Nájdete ho takmer vo všetkých potravinách rastlinného aj živočíšneho pôvodu. Nájdete ho hlavne v mäse a vnútornostiach, celozrnnom pečive a strukovinách.

Vitamín B6 Pyridoxín

Môže chýbať pri užívaní niektorých liekov a prejavuje sa zvýšenou nervosvalovou dráždivosťou. Medzi zdroje vitamínu B6 patria niektoré morské ryby, raky, pečeň, bravčové mäso, vajcia, banány, avokádo, zelenina, orechy a celozrnné pečivo.

Vitamín B9 Kyselina listová

Varením sa zničí. Nedostatok sa prejavuje poruchami krvotvorby. Vitamín B9 je dôležitý v tehotenstve, pre správny vývoj plodu.

Nachádza sa v listovej zelenine, v kvasniciach a pečeni.

Vitamín B12 Cobalamín

Je zlúčenina s obsahom kobaltu, dôležitá pre krvotvorbu. Nedostatok sa prejavuje chudokrvnosťou, zhoršovaním pamäti a chronickou únavou. Hlavným zdrojom sú vajcia, mäso, vnútornosti, mlieko a syry.

Autor: Zdravie
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Váš príbeh: Bolesť na hrudi nepodceňujte! Marianovo srdce zachránili lekári už trikrát

Váš príbeh: Bolesť na hrudi nepodceňujte! Marianovo srdce zachránili lekári už trikrát

dnes
Do nemocnice Mariána Grajzu prvý raz priviezli s bolesťou na hrudi doslova v hodine dvanástej. Druhý a tretí raz už vedel, o čo ide. Zachránili... Čítať viac
 
Bolesti hlavy, nervozita či smäd? Zdravie vám ničí suchý vzduch, zvlhčujte!

Bolesti hlavy, nervozita či smäd? Zdravie vám ničí suchý vzduch, zvlhčujte!

dnes
Suchá sliznica je zraniteľnejšia, náchylnejšia na infekcie a môže vás zbaviť chuti. A nielen tej do jedla. Čítať viac
 
Chcete motiváciu, prečo sa učiť cudzí jazyk? S vaším mozgom sa deje niečo úžasné!

Chcete motiváciu, prečo sa učiť cudzí jazyk? S vaším mozgom sa deje niečo úžasné!

včera
Vedieť rozprávať cudzou rečou prináša skvelé bonusy. Presvedčia vás zaujímavé zistenia vedcov alebo sa presvedčte sami! Čítať viac
 
7 + 1 najčastejších problémov ľudí, ktorí nosia okuliare

7 + 1 najčastejších problémov ľudí, ktorí nosia okuliare

14.02.2020
Aj vy patríte k tým, ktorí si každé ráno musia nasadiť dioptrické okuliare? Tieto problémy vám budú určite veľmi známe. Čítať viac
 
Keď LÁSKA vyhasína: Vieme, čo pomôže rozdúchať plameň vášne!

Keď LÁSKA vyhasína: Vieme, čo pomôže rozdúchať plameň vášne!

14.02.2020
Z času na čas sa to stane každému páru. Dokonca aj tým najzamilovanejším. Keď opadne prvotná láska, vášeň a túžba pomôžu tie správne... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Vyznáte sa v béčkach? Vitamínov B je hneď niekoľko
Zdravie