predplatne
 

Hrozí vám blok krčnej chrbtice? Neignorujte varovné signály

06.12.2017

Blokáciu chrbtice nepodceňujte, lebo v budúcnosti sa bude opakovať. A zhoršovať.

Začnite cvičiť čo najskôr.

Začnite cvičiť čo najskôr. Autor: Shutterstock.com

Ak si svalstvo cielene neuvoľníte, stačí nepatrný pohyb, ktorý vystrieda nepríjemnú bolesť, a krkom už nepohnete. No keby ste neignorovali príznaky, nemuselo sa to stať.

Sledujte signály

To, že krčnej chrbtici hrozí blokácia, môže naznačovať skutočne rôzne. „Najčastejšie sa ohlasuje bolesťou pliec a krku,“ vysvetľuje fyzioterapeutka Alena Opálená. „No môže vám aj horšie tráviť. Niekto horšie vidí, bolí ho hlava alebo mu šumí v ušiach.“ Na krčnú chrbticu sa oplatí myslieť preventívne. Určite ocení, keď si na ňu nájdete čas ráno po prebudení alebo večer po práci, ale robte tak pokojne aj častejšie.

TEST: Pýta si vaša chrbtica pozornosť odborníkov? 

Sedíte? Rozhýbte sa!

„Najmä ľudia so sedavým zamestnaním by sa mali kedykoľvek cez deň aspoň ponaťahovať,“ apeluje odborníčka. „Každé dve hodiny rozhýbte plecia, prejdite sa a zhlboka dýchajte.“ Ak sa sústredíte na dych, otvárate hrudník a vystierate si chrbticu.

FOTO: Máte po krk bolesti? 13 príčin, pre ktoré trpí krčná chrbtica 

Pozor na krúženie

Všimli ste si ľudí, ktorí si uvoľnia krk energickým úklonom, po ktorom nasleduje prasknutie? Znamená to, že nemajú v krku všetko v poriadku. Aj ku klasickému krúženiu treba pristupovať opatrne a s rozumom. „Ak sa chcete precvičiť, najskôr si vzpriamene sadnite alebo sa postavte. Pri cvičení v nesprávnej polohe si skôr uškodíte, ako pomôžete. Najvhodnejšie sú pomalé uvoľňovacie cvičenia pomocou dychu, takzvané postizometrické cvičenia.“

Využívajú sa najmä na rozcvičenie skrátených alebo preťažených svalov. Najskôr sa dostanete do krajnej polohy, s nádychom aktivujte sval a potom s výdychom sa sval uvoľní. Podľa odborníčky je na uvoľnenie krčnej chrbtice vhodný napríklad predklon s výdychom. S nádychom sa potom vráťte do východiskovej polohy.

Uľavte bolesti chrbtice teplom a bylinkami. Domáci kúpeľ má dôležité zásady 

Zdravá rada
Ak svalstvo neuvoľníte, môžete vo vyššom veku bojovať s vážnymi degeneratívnymi zmenami. Následkom môžu byť aj závraty, za ktorými sú zúžené cievy. Pre stuhnutie nebude prietok krvi dostatočný.

Bude vás zaujímať: 

Chrbtica

Autor: Katarína Posluchová, bd
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Neviete vyplniť poštovú poukážku? 10 najčastejších príznakov Alzheimera

Neviete vyplniť poštovú poukážku? 10 najčastejších príznakov Alzheimera

dnes
Vyššie vzdelanie je výbornou prevenciou pred vznikom Alzheimerovej choroby. Napriek tomu ochorenie ohrozuje najmä tých, ktorí... Čítať viac
 
Pre tých, ktorí v práci nehovoria NIE: Ako nevyhorieť a stanoviť si limity

Pre tých, ktorí v práci nehovoria NIE: Ako nevyhorieť a stanoviť si limity

19.09.2018
Ste perfekcionista? Neviete nadriadenému či kolegom povedať nie? Zmeňte to. Aspoň raz za čas. Čítať viac
 
Doprajte si: 7 dôvodov, prečo krátky šlofík cez deň prospieva

Doprajte si: 7 dôvodov, prečo krátky šlofík cez deň prospieva

18.09.2018
Čo sa stane s vaším telom, keď si po obede pospíte? Taký „šlofík“ robí zázraky. Prečo sa oplatí? Čítať viac
 
7 mýtov o vlasoch, ktorým veríte zbytočne

7 mýtov o vlasoch, ktorým veríte zbytočne

17.09.2018
Padajú vám vlasy, sú riedke, alebo ich jednoducho máte iné, ako by ste chceli? Vitajte v klube! Viete, ktorým vlasovým poverám netreba... Čítať viac
 
Zatočte s krutou bolesťou a získajte náskok pred rakovinou

Zatočte s krutou bolesťou a získajte náskok pred rakovinou

17.09.2018
Bolieva vás česanie vlasov alebo stuhnuté miesto na chrbte? Nedá vám spať palec na nohe či sa budíte, tam kde ste ani nezaspali? Predplaťte... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Hrozí vám blok krčnej chrbtice? Neignorujte varovné signály
Katarína Posluchová
bd