Hrozí vám blok krčnej chrbtice? Neignorujte varovné signály

06.12.2017

Blokáciu chrbtice nepodceňujte, lebo v budúcnosti sa bude opakovať. A zhoršovať.

Začnite cvičiť čo najskôr.

Začnite cvičiť čo najskôr. Autor: Shutterstock.com

Ak si svalstvo cielene neuvoľníte, stačí nepatrný pohyb, ktorý vystrieda nepríjemnú bolesť, a krkom už nepohnete. No keby ste neignorovali príznaky, nemuselo sa to stať.

Sledujte signály

To, že krčnej chrbtici hrozí blokácia, môže naznačovať skutočne rôzne. „Najčastejšie sa ohlasuje bolesťou pliec a krku,“ vysvetľuje fyzioterapeutka Alena Opálená. „No môže vám aj horšie tráviť. Niekto horšie vidí, bolí ho hlava alebo mu šumí v ušiach.“ Na krčnú chrbticu sa oplatí myslieť preventívne. Určite ocení, keď si na ňu nájdete čas ráno po prebudení alebo večer po práci, ale robte tak pokojne aj častejšie.

TEST: Pýta si vaša chrbtica pozornosť odborníkov? 

Sedíte? Rozhýbte sa!

„Najmä ľudia so sedavým zamestnaním by sa mali kedykoľvek cez deň aspoň ponaťahovať,“ apeluje odborníčka. „Každé dve hodiny rozhýbte plecia, prejdite sa a zhlboka dýchajte.“ Ak sa sústredíte na dych, otvárate hrudník a vystierate si chrbticu.

FOTO: Máte po krk bolesti? 13 príčin, pre ktoré trpí krčná chrbtica 

Pozor na krúženie

Všimli ste si ľudí, ktorí si uvoľnia krk energickým úklonom, po ktorom nasleduje prasknutie? Znamená to, že nemajú v krku všetko v poriadku. Aj ku klasickému krúženiu treba pristupovať opatrne a s rozumom. „Ak sa chcete precvičiť, najskôr si vzpriamene sadnite alebo sa postavte. Pri cvičení v nesprávnej polohe si skôr uškodíte, ako pomôžete. Najvhodnejšie sú pomalé uvoľňovacie cvičenia pomocou dychu, takzvané postizometrické cvičenia.“

Využívajú sa najmä na rozcvičenie skrátených alebo preťažených svalov. Najskôr sa dostanete do krajnej polohy, s nádychom aktivujte sval a potom s výdychom sa sval uvoľní. Podľa odborníčky je na uvoľnenie krčnej chrbtice vhodný napríklad predklon s výdychom. S nádychom sa potom vráťte do východiskovej polohy.

Uľavte bolesti chrbtice teplom a bylinkami. Domáci kúpeľ má dôležité zásady 

Zdravá rada
Ak svalstvo neuvoľníte, môžete vo vyššom veku bojovať s vážnymi degeneratívnymi zmenami. Následkom môžu byť aj závraty, za ktorými sú zúžené cievy. Pre stuhnutie nebude prietok krvi dostatočný.

Bude vás zaujímať: 

Chrbtica

Autor: Katarína Posluchová, bd
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Neuveríte! Čo všetko sa vám môže stať, keď si kýchnete?

Neuveríte! Čo všetko sa vám môže stať, keď si kýchnete?

dnes
Prasklo vám niečo v hlave, keď ste si kýchli? Obyčajné kýchnutie vám môže parádne skomplikovať život. A nemusíte mať ani osteoporózu... Čítať viac
 
6 prekvapivých znakov, že ste múdrejší ako ostatní. Aj vy?

6 prekvapivých znakov, že ste múdrejší ako ostatní. Aj vy?

včera
Ste neporiadni, vulgárni a trpíte samovravou? Možno za to môže vaša vysoká inteligencia. Čítať viac
 
Benzín či nafta? Toto by ste o ich vplyve na zdravie mali vedieť!

Benzín či nafta? Toto by ste o ich vplyve na zdravie mali vedieť!

21.02.2018
Moderné benzínové motory s priamym vstrekovaním vypúšťajú do vzduchu čiastočky extrémne jemného prachu. Hoci ho nevidno, je pre... Čítať viac
 
VIDEO: TOP 10 songov proti stresu. Vypočujte si víťaznú melódiu

VIDEO: TOP 10 songov proti stresu. Vypočujte si víťaznú melódiu

21.02.2018
Pozitívne účinky hudby na psychiku sú neodškriepiteľné. Kým jedna pesnička vás nabije energiou, pri druhej si môžete snívať alebo... Čítať viac
 
9 utajených znakov, že máte depresiu. Smútok a plač medzi nimi nehľadajte!

9 utajených znakov, že máte depresiu. Smútok a plač medzi nimi nehľadajte!

20.02.2018
Depresia nepríde ako akútny zápal slepého čreva, ktorý na seba upozorní strašnou bolesťou. Psychické ochorenie prichádza pomaly... Čítať viac
 
 

wanda.sk