Hrozí vám blok krčnej chrbtice? Neignorujte varovné signály

06.12.2017

Blokáciu chrbtice nepodceňujte, lebo v budúcnosti sa bude opakovať. A zhoršovať.

Začnite cvičiť čo najskôr.

Začnite cvičiť čo najskôr. Autor: Shutterstock.com

Ak si svalstvo cielene neuvoľníte, stačí nepatrný pohyb, ktorý vystrieda nepríjemnú bolesť, a krkom už nepohnete. No keby ste neignorovali príznaky, nemuselo sa to stať.

Sledujte signály

To, že krčnej chrbtici hrozí blokácia, môže naznačovať skutočne rôzne. „Najčastejšie sa ohlasuje bolesťou pliec a krku,“ vysvetľuje fyzioterapeutka Alena Opálená. „No môže vám aj horšie tráviť. Niekto horšie vidí, bolí ho hlava alebo mu šumí v ušiach.“ Na krčnú chrbticu sa oplatí myslieť preventívne. Určite ocení, keď si na ňu nájdete čas ráno po prebudení alebo večer po práci, ale robte tak pokojne aj častejšie.

TEST: Pýta si vaša chrbtica pozornosť odborníkov? 

Sedíte? Rozhýbte sa!

„Najmä ľudia so sedavým zamestnaním by sa mali kedykoľvek cez deň aspoň ponaťahovať,“ apeluje odborníčka. „Každé dve hodiny rozhýbte plecia, prejdite sa a zhlboka dýchajte.“ Ak sa sústredíte na dych, otvárate hrudník a vystierate si chrbticu.

FOTO: Máte po krk bolesti? 13 príčin, pre ktoré trpí krčná chrbtica 

Pozor na krúženie

Všimli ste si ľudí, ktorí si uvoľnia krk energickým úklonom, po ktorom nasleduje prasknutie? Znamená to, že nemajú v krku všetko v poriadku. Aj ku klasickému krúženiu treba pristupovať opatrne a s rozumom. „Ak sa chcete precvičiť, najskôr si vzpriamene sadnite alebo sa postavte. Pri cvičení v nesprávnej polohe si skôr uškodíte, ako pomôžete. Najvhodnejšie sú pomalé uvoľňovacie cvičenia pomocou dychu, takzvané postizometrické cvičenia.“

Využívajú sa najmä na rozcvičenie skrátených alebo preťažených svalov. Najskôr sa dostanete do krajnej polohy, s nádychom aktivujte sval a potom s výdychom sa sval uvoľní. Podľa odborníčky je na uvoľnenie krčnej chrbtice vhodný napríklad predklon s výdychom. S nádychom sa potom vráťte do východiskovej polohy.

Uľavte bolesti chrbtice teplom a bylinkami. Domáci kúpeľ má dôležité zásady 

Zdravá rada
Ak svalstvo neuvoľníte, môžete vo vyššom veku bojovať s vážnymi degeneratívnymi zmenami. Následkom môžu byť aj závraty, za ktorými sú zúžené cievy. Pre stuhnutie nebude prietok krvi dostatočný.

Bude vás zaujímať: 

Chrbtica

Autor: Katarína Posluchová, bd
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Dnes je poriadne horúco! A my vieme, ako to ľahšie zniesť

Dnes je poriadne horúco! A my vieme, ako to ľahšie zniesť

21.06.2018
Letné horúčavy k nám dorazili už na jar. Tiež dávate prednosť príjemnému teplu okolo 25 stupňov? Naučte sa pred nimi chrániť a správne... Čítať viac
 
Veríte svojim slnečným okuliarom? Júlové Zdravie vám otvorí oči

Veríte svojim slnečným okuliarom? Júlové Zdravie vám otvorí oči

19.06.2018
Nielen slnko, ale aj voda na kúpanie, klimatizácia či tetovanie vám môžu poškodiť zrak. Tak ako vás môžu otráviť jedovaté topánky.... Čítať viac
 
FOTO: Katastrofálna pleť najväčších krásavcov. Tvár ich živí, no spôsobila im trápenie

FOTO: Katastrofálna pleť najväčších krásavcov. Tvár ich živí, no spôsobila im trápenie

19.06.2018
Aj najsexi muž sveta Adam Levine a Brad Pitt vedia, čo je trápenie sa pre vzhľad. No verili by ste, že potrebujú retuš? Čítať viac
 
Náročný pondelok? Skúste hneď jednu z TOP uvoľňujúcich techník

Náročný pondelok? Skúste hneď jednu z TOP uvoľňujúcich techník

18.06.2018
Psychický detox je to, čo mnohí potrebujeme viac, ako akýkoľvek vitamín. Čítať viac
 
4 hlavné body, odkiaľ vystreľuje bolesť chrbta. Musíte s tým k lekárovi?

4 hlavné body, odkiaľ vystreľuje bolesť chrbta. Musíte s tým k lekárovi?

18.06.2018
Chrbtica potrápi snáď každého dospelého. Našťastie, až 90% bolestí chrbta prejde bez pomoci lekára. Ktoré sú najčastejšie a kedy... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Hrozí vám blok krčnej chrbtice? Neignorujte varovné signály
Katarína Posluchová
bd