predplatne
 

Minerál, ktorý vás upokojí a zlepší pamäť. Zistite, či ho máte dostatok

09.07.2018

Upokojuje nervy, zmierňuje vyčerpanie, napätie svalov i kŕče, pôsobí proti bolestiam hlavy. Zdá sa, že všestranná minerálna látka toho dokáže fakt veľa.

Ilustračné foto

Ilustračné fotoAutor: Shutterstock

Nové výskumy potvrdzujú, že jedna zlúčenina horčíka, magnézium L-treonát, prospešne účinkuje na centrálny nervový systém. Spomaľuje starnutie mozgu, vyživuje nervovú sústavu a zlepšuje dlhodobú aj krátkodobú pamäť.

Štartujeme PITNÝ PLÁN pre zdravší deň. Pridáte sa? 

Viac synáps

Synapsy sú miesta kontaktu dvoch neurónov, teda nervových buniek, alebo neurónov a iných buniek, ktoré slúžia na prenos vzruchov v mozgu. Vekom ich ubúda, najvýraznejšie sa to ukazuje pri demencii a Alzheimerovej chorobe. Pod vplyvom magnézia L-treonátu však počet synáps rastie. Vedci dúfajú, že užívanie preparátu s touto horčíkovou zlúčeninou by nás mohlo preventívne chrániť najmä pred vznikom obávaného alzheimera.

Uvoľňuje svaly aj napätie

Horčík potrebuje naše telo najmä počas tehotenstva, dojčenia a rastu. Zlepšuje prácu nervov a svalov, zmierňuje svalovú stuhnutosť okrem iného pri športe či fyzickej záťaži, uvoľňuje napätie pri strese, používa sa pri bolestiach hlavy, migréne a tetanii. Spolu s vápnikom podporuje zdravé kosti a zuby, pomáha pri riadení krvného tlaku a srdcového rytmu, pri syntéze bielkovín a látkovej premene cukrov a pri hospodárení s energiou a pri delení buniek.

Pre zdravé nechty, vlasy a energiu: Napumpujte železo! Bez mäsa, z chrumkavých dobrôt 

Ako rozpoznáte, že máte nedostatok horčíka? Toto sú hlavné príznaky:

VIDEO: Skrytý dôvod, prečo zívate a rýchlo STARNETE. Aj vo vašej spálni? 

V strave aj v potravinových doplnkoch

Ideálne je zabezpečiť si magnézium v strave - nájdete ho v strukovinách orechoch a semienkach, v listovej zelenine, brokolici, špenáte, v morských rybách, banánoch a v minerálnych vodách. Z priemyselne upravovaných potravín sa však stráca. V lekárni kúpite množstvo potravinových doplnkov, ktoré obsahujú zlúčeniny s horčíkom, čítajte však etikety, na čo slúžia, prípadne sa poraďte s lekárom.

Málo pohybu, veľa stresu, nepravidelná strava? Nasaďte si 3-dňové MENU

Pozor, nepredávkujte sa! Môžete si okrem iného privodiť tráviace ťažkosti a hnačky. V príbalových letákoch horčíkových preparátov si preštudujte, aká denná dávka je pre vás vhodná.

Autor: Adriana Fábryová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Ako účinne detoxikovať cievy? Dve drobnosti vám zachránia život

Ako účinne detoxikovať cievy? Dve drobnosti vám zachránia život

včera
Ako dlho vám vydržia cievy v bezchybnom stave najviac závisí od vášho spôsobu života. Na jeho zmenu ale nikdy nie je neskoro. Čítať viac
 
Prospešný chaos v hlave? Dyslektici to s vysokým IQ dotiahli až na géniov

Prospešný chaos v hlave? Dyslektici to s vysokým IQ dotiahli až na géniov

včera
Možno si ani neuvedomujete, koľko takých ľudí máte okolo seba. Čítať viac
 
Gamblerstvo potrápilo aj známych športovcov. Ktorý prehral pol miliardy?

Gamblerstvo potrápilo aj známych športovcov. Ktorý prehral pol miliardy?

15.12.2018
Špičkoví športovci zarábajú veľké peniaze. S ich hráčskou povahou a často aj so stratou adrenalínových podnetov po skončení kariéry,... Čítať viac
 
Pozor na toto obľúbené jedlo, spustí depku! Plus ďalšie 4 problémy

Pozor na toto obľúbené jedlo, spustí depku! Plus ďalšie 4 problémy

14.12.2018
Stravujete sa, či otravujete? Za najchutnejšou mňamkou sa môže ukrývať čosi veľmi nebezpečné. Čítať viac
 
Nevinné zvyky, ktoré vám doma ničia zdravie. Zistite, ako ľahko znížite kvalitu vzduchu

Nevinné zvyky, ktoré vám doma ničia zdravie. Zistite, ako ľahko znížite kvalitu vzduchu

13.12.2018
Sviečku či radšej otvorený oheň? No ani dilema medzi utieraním a sušením vašim pľúcam nepomôže. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Minerál, ktorý vás upokojí a zlepší pamäť. Zistite, či ho máte dostatok
Adriana Fábryová