Minerál, ktorý vás upokojí a zlepší pamäť. Zistite, či ho máte dostatok

09.07.2018

Upokojuje nervy, zmierňuje vyčerpanie, napätie svalov i kŕče, pôsobí proti bolestiam hlavy. Zdá sa, že všestranná minerálna látka toho dokáže fakt veľa.

Ilustračné foto

Ilustračné fotoAutor: Shutterstock

Nové výskumy potvrdzujú, že jedna zlúčenina horčíka, magnézium L-treonát, prospešne účinkuje na centrálny nervový systém. Spomaľuje starnutie mozgu, vyživuje nervovú sústavu a zlepšuje dlhodobú aj krátkodobú pamäť.

Štartujeme PITNÝ PLÁN pre zdravší deň. Pridáte sa? 

Viac synáps

Synapsy sú miesta kontaktu dvoch neurónov, teda nervových buniek, alebo neurónov a iných buniek, ktoré slúžia na prenos vzruchov v mozgu. Vekom ich ubúda, najvýraznejšie sa to ukazuje pri demencii a Alzheimerovej chorobe. Pod vplyvom magnézia L-treonátu však počet synáps rastie. Vedci dúfajú, že užívanie preparátu s touto horčíkovou zlúčeninou by nás mohlo preventívne chrániť najmä pred vznikom obávaného alzheimera.

Uvoľňuje svaly aj napätie

Horčík potrebuje naše telo najmä počas tehotenstva, dojčenia a rastu. Zlepšuje prácu nervov a svalov, zmierňuje svalovú stuhnutosť okrem iného pri športe či fyzickej záťaži, uvoľňuje napätie pri strese, používa sa pri bolestiach hlavy, migréne a tetanii. Spolu s vápnikom podporuje zdravé kosti a zuby, pomáha pri riadení krvného tlaku a srdcového rytmu, pri syntéze bielkovín a látkovej premene cukrov a pri hospodárení s energiou a pri delení buniek.

Pre zdravé nechty, vlasy a energiu: Napumpujte železo! Bez mäsa, z chrumkavých dobrôt 

Ako rozpoznáte, že máte nedostatok horčíka? Toto sú hlavné príznaky:

VIDEO: Skrytý dôvod, prečo zívate a rýchlo STARNETE. Aj vo vašej spálni? 

V strave aj v potravinových doplnkoch

Ideálne je zabezpečiť si magnézium v strave - nájdete ho v strukovinách orechoch a semienkach, v listovej zelenine, brokolici, špenáte, v morských rybách, banánoch a v minerálnych vodách. Z priemyselne upravovaných potravín sa však stráca. V lekárni kúpite množstvo potravinových doplnkov, ktoré obsahujú zlúčeniny s horčíkom, čítajte však etikety, na čo slúžia, prípadne sa poraďte s lekárom.

Málo pohybu, veľa stresu, nepravidelná strava? Nasaďte si 3-dňové MENU

Pozor, nepredávkujte sa! Môžete si okrem iného privodiť tráviace ťažkosti a hnačky. V príbalových letákoch horčíkových preparátov si preštudujte, aká denná dávka je pre vás vhodná.

Autor: Adriana Fábryová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Nafúkate z nealko piva či sladkostí? Vieme, na čo stačí políciu upozorniť

Nafúkate z nealko piva či sladkostí? Vieme, na čo stačí políciu upozorniť

dnes
Váhate, či si dopriať nealko pivo s 0,5 % alkoholu? A tušili ste, že alkohol je skrytý v obyčajných potravinách? Čítať viac
 
4 hlavné príznaky, že vaša pečeň môže byť poškodená

4 hlavné príznaky, že vaša pečeň môže byť poškodená

dnes
Popri mozgu a srdci je pečeň najvýznamnejší orgán v našom tele. Fantastické je, že sa dokáže regenerovať. No sústavné ničenie nemá... Čítať viac
 
5 typov ľudí, ktorí sú sladkým terčom pre komáre. Patríte k nim?

5 typov ľudí, ktorí sú sladkým terčom pre komáre. Patríte k nim?

včera
Prečo komáre útočia pri grilovačke v záhrade alebo pri pohári vína na terase práve na vás a nie vášho suseda? Asi máte vlastnosti, ktoré... Čítať viac
 
Spoliehate sa pri ťažkostiach s mechúrom na brusnice? CHYBA!

Spoliehate sa pri ťažkostiach s mechúrom na brusnice? CHYBA!

včera
Augustové Zdravie vie, ako zápalu zjednodušujete cestu do uší aj do mechúra a hlavne, čím ho odtiaľ vyplavíte. Pre sto najrýchlejších... Čítať viac
 
Hlavne nič nepreháňajte. Nájdite zdravú slnečnú mieru

Hlavne nič nepreháňajte. Nájdite zdravú slnečnú mieru

15.07.2018
Neustále sa chrániť pred slnkom zaváňa nedostatkom D vitamínu. No problém je aj to, ak sa ľudia vystavujú slnku príliš. Riskujú kožné... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Minerál, ktorý vás upokojí a zlepší pamäť. Zistite, či ho máte dostatok
Adriana Fábryová