predplatne
 

Minerál, ktorý vás upokojí a zlepší pamäť. Zistite, či ho máte dostatok

09.07.2018

Upokojuje nervy, zmierňuje vyčerpanie, napätie svalov i kŕče, pôsobí proti bolestiam hlavy. Zdá sa, že všestranná minerálna látka toho dokáže fakt veľa.

Ilustračné foto

Ilustračné fotoAutor: Shutterstock

Nové výskumy potvrdzujú, že jedna zlúčenina horčíka, magnézium L-treonát, prospešne účinkuje na centrálny nervový systém. Spomaľuje starnutie mozgu, vyživuje nervovú sústavu a zlepšuje dlhodobú aj krátkodobú pamäť.

Štartujeme PITNÝ PLÁN pre zdravší deň. Pridáte sa? 

Viac synáps

Synapsy sú miesta kontaktu dvoch neurónov, teda nervových buniek, alebo neurónov a iných buniek, ktoré slúžia na prenos vzruchov v mozgu. Vekom ich ubúda, najvýraznejšie sa to ukazuje pri demencii a Alzheimerovej chorobe. Pod vplyvom magnézia L-treonátu však počet synáps rastie. Vedci dúfajú, že užívanie preparátu s touto horčíkovou zlúčeninou by nás mohlo preventívne chrániť najmä pred vznikom obávaného alzheimera.

Uvoľňuje svaly aj napätie

Horčík potrebuje naše telo najmä počas tehotenstva, dojčenia a rastu. Zlepšuje prácu nervov a svalov, zmierňuje svalovú stuhnutosť okrem iného pri športe či fyzickej záťaži, uvoľňuje napätie pri strese, používa sa pri bolestiach hlavy, migréne a tetanii. Spolu s vápnikom podporuje zdravé kosti a zuby, pomáha pri riadení krvného tlaku a srdcového rytmu, pri syntéze bielkovín a látkovej premene cukrov a pri hospodárení s energiou a pri delení buniek.

Pre zdravé nechty, vlasy a energiu: Napumpujte železo! Bez mäsa, z chrumkavých dobrôt 

Ako rozpoznáte, že máte nedostatok horčíka? Toto sú hlavné príznaky:

VIDEO: Skrytý dôvod, prečo zívate a rýchlo STARNETE. Aj vo vašej spálni? 

V strave aj v potravinových doplnkoch

Ideálne je zabezpečiť si magnézium v strave - nájdete ho v strukovinách orechoch a semienkach, v listovej zelenine, brokolici, špenáte, v morských rybách, banánoch a v minerálnych vodách. Z priemyselne upravovaných potravín sa však stráca. V lekárni kúpite množstvo potravinových doplnkov, ktoré obsahujú zlúčeniny s horčíkom, čítajte však etikety, na čo slúžia, prípadne sa poraďte s lekárom.

Málo pohybu, veľa stresu, nepravidelná strava? Nasaďte si 3-dňové MENU

Pozor, nepredávkujte sa! Môžete si okrem iného privodiť tráviace ťažkosti a hnačky. V príbalových letákoch horčíkových preparátov si preštudujte, aká denná dávka je pre vás vhodná.

Autor: Adriana Fábryová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Neviete vyplniť poštovú poukážku? 10 najčastejších príznakov Alzheimera

Neviete vyplniť poštovú poukážku? 10 najčastejších príznakov Alzheimera

dnes
Vyššie vzdelanie je výbornou prevenciou pred vznikom Alzheimerovej choroby. Napriek tomu ochorenie ohrozuje najmä tých, ktorí... Čítať viac
 
Pre tých, ktorí v práci nehovoria NIE: Ako nevyhorieť a stanoviť si limity

Pre tých, ktorí v práci nehovoria NIE: Ako nevyhorieť a stanoviť si limity

19.09.2018
Ste perfekcionista? Neviete nadriadenému či kolegom povedať nie? Zmeňte to. Aspoň raz za čas. Čítať viac
 
Doprajte si: 7 dôvodov, prečo krátky šlofík cez deň prospieva

Doprajte si: 7 dôvodov, prečo krátky šlofík cez deň prospieva

18.09.2018
Čo sa stane s vaším telom, keď si po obede pospíte? Taký „šlofík“ robí zázraky. Prečo sa oplatí? Čítať viac
 
7 mýtov o vlasoch, ktorým veríte zbytočne

7 mýtov o vlasoch, ktorým veríte zbytočne

17.09.2018
Padajú vám vlasy, sú riedke, alebo ich jednoducho máte iné, ako by ste chceli? Vitajte v klube! Viete, ktorým vlasovým poverám netreba... Čítať viac
 
Zatočte s krutou bolesťou a získajte náskok pred rakovinou

Zatočte s krutou bolesťou a získajte náskok pred rakovinou

17.09.2018
Bolieva vás česanie vlasov alebo stuhnuté miesto na chrbte? Nedá vám spať palec na nohe či sa budíte, tam kde ste ani nezaspali? Predplaťte... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Minerál, ktorý vás upokojí a zlepší pamäť. Zistite, či ho máte dostatok
Adriana Fábryová