Rýchla pomoc pri strese a depkách

07.12.2017

Všimli ste si, že keď sa cítime zle, celé telo máme napäté?

Ilustračné foto.

Ilustračné foto.Autor: Ikar

Chrbtica je ohnutá, zle sa nám dýcha. Prichádza však niečo ešte horšie: automaticky začneme myslieť negatívne a nezriedka konáme nešikovne. Dostávame sa do začarovaného kruhu.

Viete, čo v takom prípade určite pomôže? Je to taká jednoduchá vec, že by ste ani neverili!
Zmeňte držanie tela!

Stav mysle ovplyvňuje, okrem iného, aj držanie tela. A naopak, držanie tela, resp. jeho fyzické aktivity, ovplyvňujú stav mysle alebo naše emócie. 
Na základe tejto interakcie vznikla metóda Body2Brain. Jej autorkou je neurologička a psychiatrička Dr. Claudia Croos – Müller. 
Vo svojej novej knihe Hlavu hore! Malá kniha prežitia názorne ukazuje, ako vďaka jednoduchým cvikom bojovať so stresom a zlou náladou.

A pri tomto cvičení nebudete sami. Vždy dobre naladená ovečka Oscar predvedie cviky, vďaka ktorým ovplyvníte svoj nervový systém, mentálne a emocionálne sa upokojíte, uvoľníte a budete silný.

V knihe Hlavu hore! Malá kniha prežitia nájdete 12 cvikov, ktoré môžu vyzerať pre niekoho možno až smiešne či primitívne, no dokážu efektívne regulovať emocionálny stav človeka. Nepotrebujeme pritom žiadne mimoriadne podmienky, oblečenie, náradie či kondíciu. Iba vôľu niečo pre seba urobiť. Stačí len malá chvíľa a budete sa cítiť lepšie.

Možno ste vedeli, že v medzimozgu vznikajú pocity: radosť, strach, zlosť či sklamanie. Filtruje sa tu informačný tok zmyslových orgánov k veľkému mozgu a chráni ho (zvyčajne!) pred preťažením. Reguluje sa v ňom aj celkové hospodárenie s hormónmi, okrem iných s tzv. mediátorom – serotonínom a so stresovými hormónmi adrenalínom a kortizolom. 
Malý mozog koordinuje tvoje pohyby a udržiava telo v rovnováhe. A ukladá naučené pohybové sledy. 
Všetky tieto funkcie a spôsobilosti sú navzájom prepojené. 
Vaše pocity a nálady sú výsledkom súhry nervovej sústavy. Keď napríklad stretnete príjemného človeka, ktorého poznáte, idete k nemu, pozdravíte ho, spolu sa zasmejete a potom máte ešte chvíľu dobrú náladu: prostredníctvom telesnej akcie sa spustil pozitívny duševný stav.
A určitými technikami (napríklad joga, meditácia alebo aj 12 cvičení v knihe Hlavu hore! Malá kniha prežitia) môžete vedome a cielene ovplyvňovať veľmi veľa oblastí svojej nervovej sústavy i svoje zdravie.

Mimochodom, spomínaná metóda Body2Brain je chránená značka a jej postupy uplatňuje mnoho ľudí a inštitúcií. Claudia Croos – Müller je odborná lekárka pre neurológiu, psychiatriu a psychoterapiu. Je certifikovaná terapeutka EMDR (Eye movement desensitization and reprocessing) a traumaterapeutička.
Metóda Body2Brain je určená na regulovanie emocionálnej pohody prostredníctvom tela.

Milan Buno, literárny publicista

Autor: PR článok
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Obľúbené nápoje vymenila za najlepší životabudič. Schudla takmer 70 kíl

Obľúbené nápoje vymenila za najlepší životabudič. Schudla takmer 70 kíl

včera
Trojnásobná mamička Claudia Cattani (32) z Brazílie si priznala, že trpí závislosťou od koly. Nastal deň, kedy sa už na seba nedokázala... Čítať viac
 
Proteínové bomby: Táto zelenina dokáže premeniť tuk na svaly

Proteínové bomby: Táto zelenina dokáže premeniť tuk na svaly

16.02.2018
Nepotešíme len vegetariánov. Pracujete na postave a hľadáte zdroje bielkovín? Nielen tie živočíšne ako mäso a vajíčka sú nimi nabité.... Čítať viac
 
Aj v zime schudnete! Stavte na rady lekárky a správnu zeleninu

Aj v zime schudnete! Stavte na rady lekárky a správnu zeleninu

13.02.2018
Je pár dôvodov, prečo sa vám kilá viac lepia v zime, ale aj pár tých, pre ktoré sa ich práve teraz zbavíte jednoduchšie. Čítať viac
 
7 tipov ako zorganizovať kuchyňu a konečne schudnúť

7 tipov ako zorganizovať kuchyňu a konečne schudnúť

09.02.2018
Každý sme od prírody lenivý. Využite to a chudnutie si zjednodušte vďaka pár šikovným postupom. Čítať viac
 
Dilema v chudnutí: Naozaj vám pomôže 5 menších jedál denne?

Dilema v chudnutí: Naozaj vám pomôže 5 menších jedál denne?

08.02.2018
Chudnutie ide ruka v ruke s cvičením a správnym výberom potravín. Stále však existujú polemiky o tom, či jesť menej väčších porcií alebo... Čítať viac
 
 

wanda.sk