predplatne
 

Rýchla pomoc pri strese a depkách

07.12.2017

Všimli ste si, že keď sa cítime zle, celé telo máme napäté?

Ilustračné foto.

Ilustračné foto.Autor: Ikar

Chrbtica je ohnutá, zle sa nám dýcha. Prichádza však niečo ešte horšie: automaticky začneme myslieť negatívne a nezriedka konáme nešikovne. Dostávame sa do začarovaného kruhu.

Viete, čo v takom prípade určite pomôže? Je to taká jednoduchá vec, že by ste ani neverili!
Zmeňte držanie tela!

Stav mysle ovplyvňuje, okrem iného, aj držanie tela. A naopak, držanie tela, resp. jeho fyzické aktivity, ovplyvňujú stav mysle alebo naše emócie. 
Na základe tejto interakcie vznikla metóda Body2Brain. Jej autorkou je neurologička a psychiatrička Dr. Claudia Croos – Müller. 
Vo svojej novej knihe Hlavu hore! Malá kniha prežitia názorne ukazuje, ako vďaka jednoduchým cvikom bojovať so stresom a zlou náladou.

A pri tomto cvičení nebudete sami. Vždy dobre naladená ovečka Oscar predvedie cviky, vďaka ktorým ovplyvníte svoj nervový systém, mentálne a emocionálne sa upokojíte, uvoľníte a budete silný.

V knihe Hlavu hore! Malá kniha prežitia nájdete 12 cvikov, ktoré môžu vyzerať pre niekoho možno až smiešne či primitívne, no dokážu efektívne regulovať emocionálny stav človeka. Nepotrebujeme pritom žiadne mimoriadne podmienky, oblečenie, náradie či kondíciu. Iba vôľu niečo pre seba urobiť. Stačí len malá chvíľa a budete sa cítiť lepšie.

Možno ste vedeli, že v medzimozgu vznikajú pocity: radosť, strach, zlosť či sklamanie. Filtruje sa tu informačný tok zmyslových orgánov k veľkému mozgu a chráni ho (zvyčajne!) pred preťažením. Reguluje sa v ňom aj celkové hospodárenie s hormónmi, okrem iných s tzv. mediátorom – serotonínom a so stresovými hormónmi adrenalínom a kortizolom. 
Malý mozog koordinuje tvoje pohyby a udržiava telo v rovnováhe. A ukladá naučené pohybové sledy. 
Všetky tieto funkcie a spôsobilosti sú navzájom prepojené. 
Vaše pocity a nálady sú výsledkom súhry nervovej sústavy. Keď napríklad stretnete príjemného človeka, ktorého poznáte, idete k nemu, pozdravíte ho, spolu sa zasmejete a potom máte ešte chvíľu dobrú náladu: prostredníctvom telesnej akcie sa spustil pozitívny duševný stav.
A určitými technikami (napríklad joga, meditácia alebo aj 12 cvičení v knihe Hlavu hore! Malá kniha prežitia) môžete vedome a cielene ovplyvňovať veľmi veľa oblastí svojej nervovej sústavy i svoje zdravie.

Mimochodom, spomínaná metóda Body2Brain je chránená značka a jej postupy uplatňuje mnoho ľudí a inštitúcií. Claudia Croos – Müller je odborná lekárka pre neurológiu, psychiatriu a psychoterapiu. Je certifikovaná terapeutka EMDR (Eye movement desensitization and reprocessing) a traumaterapeutička.
Metóda Body2Brain je určená na regulovanie emocionálnej pohody prostredníctvom tela.

Milan Buno, literárny publicista

Autor: PR článok
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Zlyhania pri chudnutí alebo 5 najčastejčích chýb pri počítaní kalórií

Zlyhania pri chudnutí alebo 5 najčastejčích chýb pri počítaní kalórií

včera
Ak držíte diétu a strážite si každé sústo, no kilá nejdu dole, potom ste sa niekde „prepočítali”. Čítať viac
 
VIDEO: Spaľujete ako kyselina, no radi by ste pribrať? 7x zdravý jedálniček vám pomôže

VIDEO: Spaľujete ako kyselina, no radi by ste pribrať? 7x zdravý jedálniček vám pomôže

14.11.2018
Všetci okolo vás sa sťažujú na nadváhu, no vy máte presne opačný problém? Znásobiť hmotnosť môže byť rovnaký problém, ako z nej ubrať.... Čítať viac
 
Chudnite s časom. 8-hodinové pravidlo namiesto rátania porcií

Chudnite s časom. 8-hodinové pravidlo namiesto rátania porcií

13.11.2018
Úprava stravovania zrýchli metabolizmus, ktorý vďaka časového intervalu začne pracovať efektívnejšie. Zabudnite na rátanie kalórií,... Čítať viac
 
Toto jedzte pred spaním a začnete konečne chudnúť

Toto jedzte pred spaním a začnete konečne chudnúť

09.11.2018
Snažíte sa večer po šiestej už nejesť, aby ste konečne zhodili nejaké to kilo? Vedci teraz radia pravý opak. No nie je jedno, čo si vložíte... Čítať viac
 
Zbavte sa nadbytočnej vody a schudnete! 12 zaručených tipov, ako na to

Zbavte sa nadbytočnej vody a schudnete! 12 zaručených tipov, ako na to

08.11.2018
Množstvo tekutín zadržaných v organizme ovplyvňujú rôzne návyky, ale aj jedlo, nápoje a ich močopudné účinky. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Rýchla pomoc pri strese a depkách
PR článok