predplatne
 

Dospíte ťažké rána cez víkend? Dôvod, pre ktorý je to veľká chyba

16.11.2018

Rátali ste aj dnes večer ovečky? Spomeňte si, čo ste robili podvečer. Aj drobnosti vo vašom životnom štýle môžu podporiť nespavosť alebo spánkové poruchy.

Natiahnuť driemanie cez voľné dni na viac ako osem hodín nie je dobrý nápad.

Natiahnuť driemanie cez voľné dni na viac ako osem hodín nie je dobrý nápad. Autor: Shutterstock

Ak máte k týmto ťažkostiam sklon, môžete si ich zhoršiť aj nesprávnym jedálnym lístkom. Patríte k ľuďom, ktorí zaháňajú napätie pohármi vína? Ak máte problémy so spánkom, nerobte to. Na jeho kvalitu pôsobí alkohol veľmi negatívne. Možno strávite v posteli viac času, nepôjde však o kvalitný odpočinok a zobudíte sa unavení. 

Pozor na kofeín

Nechce sa vám opäť spať? Kedy ste si dali poslednú kávu? Hoci vás v záverečných minútach pracovnej doby naštartuje, v posteli vám to zráta. Výskum univerzity v Colorade odhalil, že ak si doprajete dvojité espresso tri hodiny pred spaním, pretočíte svoje prirodzené vnútorné hodiny o 40 minút vpred, uviedol ženský portál freundin.de. Odborníci odporúčajú vynechať kofeín minimálne 6 hodín pred spaním. Dávajte si pozor nielen na klasickú kávu, kofeín obsahuje väčšina energetických nápojov. 

Prvá noc na novom mieste? Vedci zistili, prečo sa nevyspíte

Ignorujte siete

Nepozerajte sa do mobilu. Najneskôr okolo 22 hodine si vypnite mobilný telefón i počítač. Správy vás počkajú do nasledujúceho dňa. Navyše svetlo z mobilu či monitoru zbytočne stimuluje nervový systém. Organizmus ho vníma ako signál, aby zostal bdieť. Najhoršie je, keď obrazovka svieti do tmy. Mobil do postele jednoducho nepatrí, hoci si svetlo stlmíte. Výskum univerzity v Pittsburgu navyše odhalil, že u mladých vo veku od 19 do 32 rokov, ktorí sa pred spaním intenzívne venovali sociálnym sieťam, sa objavili problémy so spánkom dvakrát častejšie ako u ľudí, ktorí na sociálne siete pred spaním nezablúdili. Príčiny však nie sú jasné. 

Pikošky z postele: Prespíte 24 rokov života. Toto všetko v nej nevedomky vyvádzate

Nedoháňajte cez víkend 

Dávajte si pozor, čo si dáte na večeru. Štúdia odborníkov z Americkej akadémie spánkovej medicíny ukázala, že problémy so spánkom sa objavia častejšie, ak si dáte na večeru nasýtené tuky a cukor. Pokojnejší a lepší spánok poskytnú potraviny bohaté na vlákninu, vrátane sušeného ovocia. Nesnažte sa cez víkend všetko dospať. Ani počas voľných dní by ste nemali spať viac ako deväť hodín. Narušíte spánkový rytmus, ktorý úplne pomýlite pondelňajších vstávaním. Celý týždeň sa snažte spánku venovať približne rovnaký čas. V sobotu či v nedeľu vstaňte najneskôr o deviatej. 

Chcete vedieť o spánku viac?

V tomto článku sa zaoberáme Spánok ...viac
Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Je všetko prírodné, je aj zdravé? Pozor, niektoré veci môžu uškodiť

Je všetko prírodné, je aj zdravé? Pozor, niektoré veci môžu uškodiť

včera
Návrat k prírode pre mnohých znamená odmietať nielen mobily, plasty, autá, ale aj lieky. Rastlina však nevyrieši každú chorobu, dokonca... Čítať viac
 
Novodobá diagnóza: Tínedžer skoro oslepol! Môžu za to hranolčeky a čipsy

Novodobá diagnóza: Tínedžer skoro oslepol! Môžu za to hranolčeky a čipsy

17.10.2019
Lekári až po 4 rokoch zistili, prečo chlapec takmer prestal vidieť. Jedol len junk food, jedlá bez výživných látok, zato s množstvom... Čítať viac
 
Sú hladné a napádajú aj ľudí. Lienky opäť zamorili Slovensko! Čo robiť, ak vás uhryznú?

Sú hladné a napádajú aj ľudí. Lienky opäť zamorili Slovensko! Čo robiť, ak vás uhryznú?

16.10.2019
Múry, okná a balkóny rodinných domov či panelákov zaplavili uplynulý víkend znova nepríjemné ázijské lienky. Čítať viac
 
10 prekvapivých vecí, ktoré poškodzujú srdce. Niektoré zlozvyky robíte každý deň

10 prekvapivých vecí, ktoré poškodzujú srdce. Niektoré zlozvyky robíte každý deň

16.10.2019
Máte pocit, že sa vás kardiovaskulárne choroby netýkajú? Možno máte pravdu a možno denne robíte činnosti, ktoré k ich vzniku prispievajú.... Čítať viac
 
Stuhnutý krk? Pozor, aby ste neskončili s náhlou mozgovou príhodou

Stuhnutý krk? Pozor, aby ste neskončili s náhlou mozgovou príhodou

14.10.2019
Naprávanie boľavej chrbtice zverte len do rúk skutočného odborníka, rehabilitačného lekára, fyziatra, ortopéda, fyzioterapeuta.... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Dospíte ťažké rána cez víkend? Dôvod, pre ktorý je to veľká chyba
Katarína Posluchová