predplatne
 

Dospíte ťažké rána cez víkend? Dôvod, pre ktorý je to veľká chyba

16.11.2018

Rátali ste aj dnes večer ovečky? Spomeňte si, čo ste robili podvečer. Aj drobnosti vo vašom životnom štýle môžu podporiť nespavosť alebo spánkové poruchy.

Natiahnuť driemanie cez voľné dni na viac ako osem hodín nie je dobrý nápad.

Natiahnuť driemanie cez voľné dni na viac ako osem hodín nie je dobrý nápad. Autor: Shutterstock

Ak máte k týmto ťažkostiam sklon, môžete si ich zhoršiť aj nesprávnym jedálnym lístkom. Patríte k ľuďom, ktorí zaháňajú napätie pohármi vína? Ak máte problémy so spánkom, nerobte to. Na jeho kvalitu pôsobí alkohol veľmi negatívne. Možno strávite v posteli viac času, nepôjde však o kvalitný odpočinok a zobudíte sa unavení. 

Pozor na kofeín

Nechce sa vám opäť spať? Kedy ste si dali poslednú kávu? Hoci vás v záverečných minútach pracovnej doby naštartuje, v posteli vám to zráta. Výskum univerzity v Colorade odhalil, že ak si doprajete dvojité espresso tri hodiny pred spaním, pretočíte svoje prirodzené vnútorné hodiny o 40 minút vpred, uviedol ženský portál freundin.de. Odborníci odporúčajú vynechať kofeín minimálne 6 hodín pred spaním. Dávajte si pozor nielen na klasickú kávu, kofeín obsahuje väčšina energetických nápojov. 

Prvá noc na novom mieste? Vedci zistili, prečo sa nevyspíte

Ignorujte siete

Nepozerajte sa do mobilu. Najneskôr okolo 22 hodine si vypnite mobilný telefón i počítač. Správy vás počkajú do nasledujúceho dňa. Navyše svetlo z mobilu či monitoru zbytočne stimuluje nervový systém. Organizmus ho vníma ako signál, aby zostal bdieť. Najhoršie je, keď obrazovka svieti do tmy. Mobil do postele jednoducho nepatrí, hoci si svetlo stlmíte. Výskum univerzity v Pittsburgu navyše odhalil, že u mladých vo veku od 19 do 32 rokov, ktorí sa pred spaním intenzívne venovali sociálnym sieťam, sa objavili problémy so spánkom dvakrát častejšie ako u ľudí, ktorí na sociálne siete pred spaním nezablúdili. Príčiny však nie sú jasné. 

Pikošky z postele: Prespíte 24 rokov života. Toto všetko v nej nevedomky vyvádzate

Nedoháňajte cez víkend 

Dávajte si pozor, čo si dáte na večeru. Štúdia odborníkov z Americkej akadémie spánkovej medicíny ukázala, že problémy so spánkom sa objavia častejšie, ak si dáte na večeru nasýtené tuky a cukor. Pokojnejší a lepší spánok poskytnú potraviny bohaté na vlákninu, vrátane sušeného ovocia. Nesnažte sa cez víkend všetko dospať. Ani počas voľných dní by ste nemali spať viac ako deväť hodín. Narušíte spánkový rytmus, ktorý úplne pomýlite pondelňajších vstávaním. Celý týždeň sa snažte spánku venovať približne rovnaký čas. V sobotu či v nedeľu vstaňte najneskôr o deviatej. 

Chcete vedieť o spánku viac?

V tomto článku sa zaoberáme Spánok ...viac
Autor: Katarína Posluchová
Fotogaléria

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

5 príčin zlého trávenia. Miesto bolesti prezradí okamžité riešenie

5 príčin zlého trávenia. Miesto bolesti prezradí okamžité riešenie

včera
Najrýchlejšie trávite cukry, o niečo dlhšie bielkoviny, najviac sa potrápite s tukmi. Črevo ukáže, kde robíte najväčšiu chybu. Čítať viac
 
Potrebujete sa v práci nakopnúť? Všetko nezachráni šálka kávy

Potrebujete sa v práci nakopnúť? Všetko nezachráni šálka kávy

17.01.2019
Ak si dáte na obed rezeň s majonézovým šalátom, budete dve hodiny odfukovať a mozog sa vám zastaví. Koncentráciu nezlepší ani práca... Čítať viac
 
Epidémia ľudskej obezity zasiahla aj domácich miláčikov. Má ten váš cukrovku?

Epidémia ľudskej obezity zasiahla aj domácich miláčikov. Má ten váš cukrovku?

16.01.2019
Epidémia obezity sa už netýka len ľudí. Tak, ako tlstneme my, priberajú aj naši domáci miláčikovia. Asi 1 z 200 až 250 psov má vďaka tomu... Čítať viac
 
Je koniec? 4 nenápadné prejavy tela hlásiace blížiaci sa rozchod

Je koniec? 4 nenápadné prejavy tela hlásiace blížiaci sa rozchod

15.01.2019
Vaše podvedomie to vie skôr, ako si to hlavný šéf mozog pripustí. Aj vy ste si všimli tieto náznaky ochladnutia vzťahu? Čítať viac
 
Andy Kraus: Som vyliečený hypochonder

Andy Kraus: Som vyliečený hypochonder

13.01.2019
Herec a scenárista Andy Kraus (51) sa naučil zvládať strach o zdravie vďaka svojmu lekárovi. V kondícii sa udržiava pravidelným cvičením... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Dospíte ťažké rána cez víkend? Dôvod, pre ktorý je to veľká chyba
Katarína Posluchová