predplatne
 

VIDEO: Opäť ste sa nevyspali? Spoznajte 5 zaručených tipov pre lepší spánok

10.06.2019

Nie je nič horšie ako začať deň s únavou. Fungovať v práci, v škole a následne počas celého dňa je bez kvalitného oddychu v noci naozaj veľmi ťažké. 

Ideálna je spávať denne 7-9 hodín.

Ideálna je spávať denne 7-9 hodín. Autor: Shutterstock

Máte problém s nespavosťou? Zobúdzate sa ráno s pocitom únavy? Skúste týchto 5 tipov pre lepší spánok. 

1. Zatemnite si spálňu

Spánkový hormón melatonín je zvýšený práve vtedy, keď zapadne slnko. Naše telo dostáva signál, že je čas na odpočinok. Problémom kvalitného spánku môže byť pouličné osvetlenie či iné druhy neprirodzených svetiel, ktoré dokážu zmiasť naše telo. Podobne je to aj s obrazovkami počítačov či mobilov. Preto je veľmi dôležité zatemniť si spálňu tmavými záclonami. 

Choré orgány sa prezradia v noci. Podľa hodiny zistíte, ktorý potrebuje pomoc

2. Vytvorte si rutinu

Váš spánok sa zlepší vytvorením si systematickej „predspánkovej“ rutiny. Napríklad, po vyčistení zubov si čítajte 15 minút knihu a následne choďte do postele. Vďaka tomu si viete vytvoriť takmer automatický návyk spať v noci.  

Čítajte aj: Nevyspali ste sa dosť? 6 kritických vecí vám zmení osobnosť

3. Posteľ používajte len na spanie

Ide opäť o rutinu, pri ktorej sa vaše telo naučí, že v posteli sa oddychuje. Vyhnite sa preto vybavovaniu pracovných záležitostí v posteli. 

Odhaľte svoj vnútorný čas. Posunutý o 2 hodiny vinníkom vašej nadváhy i cukrovky

4. Dajte si vankúš medzi alebo pod nohy

Pomôže vám to udržať chrbát počas spánku v správnej polohe. Táto rada pomôže najmä tým z vás, ktorí trpíte bolesťami chrbta.

Čítajte aj: TOTO ste o snoch doteraz nevedeli. Prezradia o vás viac, než si myslíte

5. Zdriemnite si

Ak cítite počas dňa únavu, jednoducho si zdriemnite. Krátke 20-30 minútové zdriemnutie počas dňa je pre telo zdravé. 


Zdroj: Youtube/ The Health Nerd

A rada navyše

Spávajte denne v priemere 7 až 9 hodín. Nie menej ako 7, nie viac ako 9 hodín, je tá optimálna dĺžka pre vaše telo. 
Čítajte aj: 

Autor: lua
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Sú hladné a napádajú aj ľudí. Lienky opäť zamorili Slovensko! Čo robiť, ak vás uhryznú?

Sú hladné a napádajú aj ľudí. Lienky opäť zamorili Slovensko! Čo robiť, ak vás uhryznú?

dnes
Múry, okná a balkóny rodinných domov či panelákov zaplavili uplynulý víkend znova nepríjemné ázijské lienky. Čítať viac
 
10 prekvapivých vecí, ktoré poškodzujú srdce. Niektoré zlozvyky robíte každý deň

10 prekvapivých vecí, ktoré poškodzujú srdce. Niektoré zlozvyky robíte každý deň

dnes
Máte pocit, že sa vás kardiovaskulárne choroby netýkajú? Možno máte pravdu a možno denne robíte činnosti, ktoré k ich vzniku prispievajú.... Čítať viac
 
Stuhnutý krk? Pozor, aby ste neskončili s náhlou mozgovou príhodou

Stuhnutý krk? Pozor, aby ste neskončili s náhlou mozgovou príhodou

14.10.2019
Naprávanie boľavej chrbtice zverte len do rúk skutočného odborníka, rehabilitačného lekára, fyziatra, ortopéda, fyzioterapeuta.... Čítať viac
 
Známa ako tichý zabijak. Týchto 9 príznakov rakoviny pľúc nepodceňujte

Známa ako tichý zabijak. Týchto 9 príznakov rakoviny pľúc nepodceňujte

14.10.2019
Nikdy ste nefajčili, a tak si myslíte, že ste voči rakovine pľúc imúnni? Nie je to úplne tak, 5% až 15% ľudí, u ktorých bola diagnostikovaná... Čítať viac
 
Z nudnej povinnosti štýlový rituál

Z nudnej povinnosti štýlový rituál

14.10.2019
Žiarivo biely úsmev je po celom svete symbolom zdravia a krásy. Čítať viac
 
 

wanda.sk

VIDEO: Opäť ste sa nevyspali? Spoznajte 5 zaručených tipov pre lepší spánok
lua