predplatne
 

Víkendová zmena času ovplyvní spánok a rozbolí telo. Ako tomu predísť?

28.03.2020

Migrény, nervozitu, bolesti žalúdka a poruchy spánku spôsobuje zmena času najmä citlivým ľuďom. Hlavne sa kvalitne vyspite.

Nedeľa bude o hodinu kratšia. Na letný čas prejdeme už tento víkend.

Nedeľa bude o hodinu kratšia. Na letný čas prejdeme už tento víkend.Autor: Shutterstock.com

Počas spánku sa spomaľuje metabolizmus a regenerácia funguje na plné obrátky. Kvalitný spánok je nenahraditeľným zdrojom energie a podmienkou zdravia.

Čo spôsobí zmena času

Problémy s posunom času sa môžu prejaviť najmä u citlivých ľudí. Zvyčajne je u nich sprevádzaný migrénami, nervozitou, bolesťami žalúdka či poruchami spánku. Podľa MUDr. Jána Hroneca zo Spánkového laboratória v Bratislave, by si mali ľudia s poruchami spánku postupne upravovať čas počas týždňa pred jeho prichádzajúcou zmenou. Nestihli ste?

Vedecky dokázaná úžasná rada: Takto si dnes ľahnite! Zobudíte sa zdravší a veselší

Na letný čas prejdeme už v noci. V nedeľu 28. marca si prestavíme hodinky z 02:00 na 03:00. Vstávať tak budeme o hodinu skôr


Foto: Shutterstock.com

„K zmene času dochádza vždy cez víkend. Nie je to ľahké, najmä v situácii, keď môžeme spať o hodinu dlhšie. Ale práve senzitívni ľudia lepšie tolerujú zmenu postupne po niekoľkých minútach či desiatkach minút denne, ako o hodinu naraz,“ dodáva spánkový odborník. Ak nespavosť či iné poruchy spánku dlhodobo pretrvávajú, určite vyhľadajte odbornú pomoc.

Vaša spálňa by mala byť dostatočne tmavá, vyvetraná, s primeranou teplotou a vlhkosťou, bez rušivých elementov, hlavne techniky ako televízor, počítač či blikajúce svetielka. Vhodná je aj investícia do kvalitného matraca a ortopedického vankúša, ktoré značne zvýšia komfort a pocit oddýchnutia. Ak je to čo len trochu možné, mobilný telefón, či už pracovný alebo súkromný, by mal ostať pred dverami spálne. V posteli neriešte ani problémy, pracovné či osobné. Pri problémoch so spánkom treba dbať aj na zdravú životosprávu.

Tip: Najzdravšie spánkové polohy: Vstávajte bez bolesti a stuhnutia  

Ako dlho by sme mali spať

Dĺžka spánku potrebná na dobrú regeneráciu organizmu je individuálna, zvyčajne je to sedem až osem hodín denne. Pri snahe o úpravu spánkového režimu však nespite dlhšie, než je nutné. Vo všeobecnosti platí, že akýkoľvek spánok dlhší ako 8 hodín je škodlivejší, ako spánok krátky.

Toto nepatrí do postele! Čo vám kradne dobrý spánok?

Poobedné zdriemnutie má byť krátke

Naštartuje metabolizmus na zvyšok dňa, opäť ale platí, že menej je viac. Nespite preto dlhšie ako štyridsať minút, aby ste nenabúrali svoj nočný spánok.

Návod, ako sa dokonale vyspať tu ► To bude energie! TOP zásady spánkovej hygieny 

V tomto článku sa zaoberáme Spánok ...viac
Autor: TS, bd
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Nechty ako detektor zdravia. Prezradia aj pokročilé štádium rakoviny, vidíte toto?

Nechty ako detektor zdravia. Prezradia aj pokročilé štádium rakoviny, vidíte toto?

dnes
Tvar, farba i okolie nechtu oznamuje, čo sa deje vnútri tela. Často sa príznaky ochorení na nechtoch objavia ako prvé. Čítať viac
 
Ste unavení a priberáte? TÝCHTO 7 signálov hlasí problémy so štítnou žľazou

Ste unavení a priberáte? TÝCHTO 7 signálov hlasí problémy so štítnou žľazou

včera
Poruchy štítnej žľazy málokedy rozpoznáte podľa jednoznačných príznakov. Všímajte si preto všetky, ktoré ju môžu signalizovať.... Čítať viac
 
Lektor Jozef Mihališin: Muži sú v kríze. Spoločnosť i rodiny vedú páni s psychikou chlapcov

Lektor Jozef Mihališin: Muži sú v kríze. Spoločnosť i rodiny vedú páni s psychikou chlapcov

27.05.2020
Vytvorili sme svet, ktorý sa zrúti ako domček z karát, ak sa stane to, čo sa stalo, hovorí o pandémii Jozef Mihališin (39). Mužov po celom... Čítať viac
 
5 zlozvykov, ktorých sa nesmiete vzdať! Máte aspoň jeden?

5 zlozvykov, ktorých sa nesmiete vzdať! Máte aspoň jeden?

26.05.2020
Nie každý zlozvyk je vyslovene zlý. Niektoré vám pomôžu posilniť imunitu, iné spaľujú kalórie za vás a ďalšie vás udržia pri zdravom... Čítať viac
 
Čaká nás pandémia stresu? Ako sa zbaviť úzkosti a užiť si leto?

Čaká nás pandémia stresu? Ako sa zbaviť úzkosti a užiť si leto?

26.05.2020
Život sa pomaličky vracia do normálu, ale aj napriek tomu sa treba správať zodpovedne. Prvotný stres možno opadol, ale začať môže aj... Čítať viac
 
 

wanda.sk

Víkendová zmena času ovplyvní spánok a rozbolí telo. Ako tomu predísť?
TS
bd