predplatne
 

Zdravé raňajky? Ovsené vločky ako preventívny prostriedok proti rakovine

19.06.2019

Pripraviť si ovsené vločky na raňajky je veľmi jednoduchá a rýchle. Okrem toho je to pokrm, ktorý zasýti na dlhšiu dobu.

Ovsené vločky sú zdrojom množstva prospešných živín.

Ovsené vločky sú zdrojom množstva prospešných živín.Autor: Shutterstock

Ovsené vločky sú bohaté na vlákninu, bielkoviny, komplexné sacharidy, zdravé tuky, vitamíny a minerály.

Vysoký podiel vlákniny

Vďaka vláknine, ktorú ovsené vločky obsahujú, nás dokážu zasýtiť na dlhšiu dobu. Okrem toho vláknina vplýva priaznivo aj na náš tráviaci trakt, bojuje proti zápche. Vedeli ste, že konzumáciou vločiek na raňajky sa vyhneme popoludňajšiemu maškrteniu? 

Ochranca cholesterolu

Ovsené vločky vplývajú okrem iného aj na cholesterol v krvi. Je to prostredníctvom omega-3 nenasýteným mastným kyselinám, ktoré zabraňujú vzniku krvných zrazenín a pôsobia protizápalovo. 

9 favoritov medzi obľúbenými raňajkami, na ktoré by ste mali čo najskôr zabudnúť

Bojovník proti cukrovke

Viaceré výskumy ukázali, že ovsené vločky môžeme považovať za bojovníka proti cukrovke a vysokému krvnému tlaku. Je to vďaka obsahu rozpustnej vlákniny. Okrem toho vedci označujú ovsené vločky za preventívny prostriedok proti rakovine. Ak pridáte do svojho jedálnička túto potravinu, dodáte telu vlákninu a živiny, ktoré bojujú proti zákernému ochoreniu dnešnej doby.

Ovsené vločky sú zdrojom mangánu, ten zaraďujeme do kategórie stopových prvkov, ktoré si naše telo nevie odložiť do zásob. Ide o antioxidant, ktorý vplýva pozitívne na zdravie nervovej sústavy a imunitný systém. Naše zuby a kosti sa bez neho nezaobídu. 

Ovsené vločky obsahujú aj ďalšie živíny – fosfor, draslík, vápnik, železo, zinok a mnohé iné.

Čítajte tiež: TOP 10 potravín proti únave. Vyskúšajte ich namiesto kávy

Ako ich správne pripraviť?

Ovsené vločky by sa nemali jesť surové. Jedným z dôvodov je nafukovanie, tým ďalším je najmä obsah antinutričnej látky – kyseliny fytínovej, ktorá viaže minerály. Tá pri trávení vychytáva vápnik, draslík, horčík či zinok, ktoré naše telo nevyužije, ale vylúči. Vločky si preto pred konzumáciou zalejte horúcim mliekom alebo vodou. 

VIDEO: Ryžové lievance budete zbožňovať! Majú málo kalórií a chutia skvelo

Autor: lua
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

RECEPT: Zelený zázrak menom cuketa. Pripravte si ju 3krát inak

RECEPT: Zelený zázrak menom cuketa. Pripravte si ju 3krát inak

včera
Zelenina, ktorá je nie len lacná, ale aj bohatá na živiny. Cuketa má nízky obsah kalórii a neobsahuje žiaden tuk.  Čítať viac
 
VIDEO: 9 typov bolestí sa spája s emóciami. Aká časť tela trápi sebcov, ktorá osamelých?

VIDEO: 9 typov bolestí sa spája s emóciami. Aká časť tela trápi sebcov, ktorá osamelých?

včera
Bolesť neprejde, kým nespravíte pokrok v citovom živote. Zdravie tela a psychika sú prepojené. Skúsite, či to funguje? Čítať viac
 
10 dôvodov, prečo vám počas letných mesiacov opúchajú nohy či členky

10 dôvodov, prečo vám počas letných mesiacov opúchajú nohy či členky

včera
Pre mnohých z nás je leto obdobím, keď takmer denne bojujeme s opuchnutými nohami. Teplé počasie znamená väčšiu záťaž pre náš žilový... Čítať viac
 
Pohár tohto nápoja dvíha riziko rakoviny. V lete ho pijete denne

Pohár tohto nápoja dvíha riziko rakoviny. V lete ho pijete denne

15.07.2019
Aj na pohľad zdravý pohár sa vám môže vypomstiť. Pozor, čo si doň lejete. Čítať viac
 
TEST: Akú kávu pijete? Druh moku odhalí vašu osobnosť

TEST: Akú kávu pijete? Druh moku odhalí vašu osobnosť

15.07.2019
Čo o vás prezradí espresso a čo latte? Milovníci ľadovej kávy vás môžu skutočne prekvapiť. Zabavte sa s priateľmi pri šálke. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Zdravé raňajky? Ovsené vločky ako preventívny prostriedok proti rakovine
lua