predplatne
 

Zdravé raňajky? Ovsené vločky ako preventívny prostriedok proti rakovine

19.06.2019

Pripraviť si ovsené vločky na raňajky je veľmi jednoduchá a rýchle. Okrem toho je to pokrm, ktorý zasýti na dlhšiu dobu.

Ovsené vločky sú zdrojom množstva prospešných živín.

Ovsené vločky sú zdrojom množstva prospešných živín.Autor: Shutterstock

Ovsené vločky sú bohaté na vlákninu, bielkoviny, komplexné sacharidy, zdravé tuky, vitamíny a minerály.

Vysoký podiel vlákniny

Vďaka vláknine, ktorú ovsené vločky obsahujú, nás dokážu zasýtiť na dlhšiu dobu. Okrem toho vláknina vplýva priaznivo aj na náš tráviaci trakt, bojuje proti zápche. Vedeli ste, že konzumáciou vločiek na raňajky sa vyhneme popoludňajšiemu maškrteniu? 

Ochranca cholesterolu

Ovsené vločky vplývajú okrem iného aj na cholesterol v krvi. Je to prostredníctvom omega-3 nenasýteným mastným kyselinám, ktoré zabraňujú vzniku krvných zrazenín a pôsobia protizápalovo. 

9 favoritov medzi obľúbenými raňajkami, na ktoré by ste mali čo najskôr zabudnúť

Bojovník proti cukrovke

Viaceré výskumy ukázali, že ovsené vločky môžeme považovať za bojovníka proti cukrovke a vysokému krvnému tlaku. Je to vďaka obsahu rozpustnej vlákniny. Okrem toho vedci označujú ovsené vločky za preventívny prostriedok proti rakovine. Ak pridáte do svojho jedálnička túto potravinu, dodáte telu vlákninu a živiny, ktoré bojujú proti zákernému ochoreniu dnešnej doby.

Ovsené vločky sú zdrojom mangánu, ten zaraďujeme do kategórie stopových prvkov, ktoré si naše telo nevie odložiť do zásob. Ide o antioxidant, ktorý vplýva pozitívne na zdravie nervovej sústavy a imunitný systém. Naše zuby a kosti sa bez neho nezaobídu. 

Ovsené vločky obsahujú aj ďalšie živíny – fosfor, draslík, vápnik, železo, zinok a mnohé iné.

Čítajte tiež: TOP 10 potravín proti únave. Vyskúšajte ich namiesto kávy

Ako ich správne pripraviť?

Ovsené vločky by sa nemali jesť surové. Jedným z dôvodov je nafukovanie, tým ďalším je najmä obsah antinutričnej látky – kyseliny fytínovej, ktorá viaže minerály. Tá pri trávení vychytáva vápnik, draslík, horčík či zinok, ktoré naše telo nevyužije, ale vylúči. Vločky si preto pred konzumáciou zalejte horúcim mliekom alebo vodou. 

VIDEO: Ryžové lievance budete zbožňovať! Majú málo kalórií a chutia skvelo

Autor: lua
Fotogaléria
FocusMedia

Video

Ďalšie články z tejto sekcie

Neurochirurg Adrian Kiss slovíčko „padla“ nepozná: V práci nesledujem hodinky

Neurochirurg Adrian Kiss slovíčko „padla“ nepozná: V práci nesledujem hodinky

20.10.2019
Lekár odchádza z práce až vtedy, keď má všetko hotové. Vystríhali ho, že v neurochirurgii neexistuje pracovný čas. Čítať viac
 
Kedy to telo myslí vážne? 10 príznakov, ktoré nesmiete podceniť!

Kedy to telo myslí vážne? 10 príznakov, ktoré nesmiete podceniť!

19.10.2019
Viete, kedy je čas utekať k lekárovi? Niektoré symptómy nemôžete jednoducho ignorovať. Ktoré problémy s dýchaním či vylučovaním,... Čítať viac
 
Je všetko prírodné aj zdravé? Pozor, niektoré veci môžu uškodiť

Je všetko prírodné aj zdravé? Pozor, niektoré veci môžu uškodiť

18.10.2019
Návrat k prírode pre mnohých znamená odmietať nielen mobily, plasty, autá, ale aj lieky. Rastlina však nevyrieši každú chorobu, dokonca... Čítať viac
 
Novodobá diagnóza: Tínedžer skoro oslepol! Môžu za to hranolčeky a čipsy

Novodobá diagnóza: Tínedžer skoro oslepol! Môžu za to hranolčeky a čipsy

17.10.2019
Lekári až po 4 rokoch zistili, prečo chlapec takmer prestal vidieť. Jedol len junk food, jedlá bez výživných látok, zato s množstvom... Čítať viac
 
Sú hladné a napádajú aj ľudí. Lienky opäť zamorili Slovensko! Čo robiť, ak vás uhryznú?

Sú hladné a napádajú aj ľudí. Lienky opäť zamorili Slovensko! Čo robiť, ak vás uhryznú?

16.10.2019
Múry, okná a balkóny rodinných domov či panelákov zaplavili uplynulý víkend znova nepríjemné ázijské lienky. Čítať viac
 
 

wanda.sk

Zdravé raňajky? Ovsené vločky ako preventívny prostriedok proti rakovine
lua